geld terug | NS Community
beantwoord

geld terug

  • 8 December 2021
  • 4 reacties
  • 86 Bekeken

Ik heb een traject abonnement tussen Etten-Leur en Roosendaal.  Nu ben ik paar weken terug tussen die twee stations gereisd om een vriend op te halen. Ik ben op station Roosendaal blijven wachten en daarna weer terug naar Etten-Leur gegaan. Hier heb ik nu €20,- voor moeten betalen en een andere keer €12,-. Hoe krijg ik dit geld terug?

icon

Beste antwoord door Momo 8 December 2021, 16:28

Bekijk origineel

4 reacties

U zult de klantenservice moeten bellen om uit te zoeken wat er mis is gegaan. 

Contact opnemen met de klantenservice want u heeft waarschijnlijk niet uitgecheckt en opnieuw ingecheckt op Roosendaal en daardoor betaalt u nu die Euro 20,- instaptarief omdat er langer dan 1 uur heeft gezeten tussen u incheck en uitcheck op Etten-Leur.

Reputatie 7
Badge +3

Wat er misgegaan is, zal zijn dat je niet uit en weer ingecheckt hebt op Roosendaal. Eén keer zal in de spits zijn geweest en de andere keer in de daluren. Ook als je alleen maar tot Roosendaal gaat en daarna weer terug moet je daar uitchecken en inchecken voor de terugreis. Nu heb je een in en een uitcheck op hetzelfde station (Etten-Leur) waar meer dan blijkbaar langer dan een uur tussen zat. In die tijd kun je ook een (andere) reis buiten je traject kunnen hebben gemaakt. Tip voor een volgende keer. 

Badge +3

Een gemiste in/uitcheck kost inderdaad €20 bij NS Flex (correctietarief).

Voor een reis tijdens de daluren en in het weekend krijg je daar 40% korting op en betaal je dus €12.

Geld terug via de Klantenservice (telefoon, chat, Twitter of Facebook).

 

Reageer