beantwoord

Geld terug

  • 9 May 2024
  • 5 reacties
  • 127 Bekeken

Op 19 december 2023, reisde ik met in totaal 2 personen naar den Haag. De tweede persoon zou meerijden met korting. Maar bij in checken bleek mij NS pas te zijn verlopen. Ik had mijn kaart in juli niet ontvangen en zei de ns medewerker, dat ik het geld dan kn terug vragen. Ik kreeg een mailadres en daar heb ik een mail nagestuurd. Later bleek het een niet bestaand mailadres te zijn en zo nog twee keer. Nu kreeg ik bericht, dat ik de aanvraag te laat deed en dus geen recht op teruggave zou hebben.

icon

Beste antwoord door Robert B 9 May 2024, 10:12

Bekijk origineel

5 reacties

Ik kreeg een mailadres en daar heb ik een mail nagestuurd. Later bleek het een niet bestaand mailadres te zijn en zo nog twee keer. 

Mailen naar NS kan helemaal niet.

Reputatie 7
Badge

@Hendrikus1953 Van wie kreeg u die mailadres? Zoals gezegd, mailen naar NS kan niet.

Reputatie 7
Badge +3

Gaat het om de kosten van de chipkaart of van de niet genoten korting? Had je in juli 2023 een abonnement?

Je neemt er wel de tijd voor. 5 maanden om er achter te komen dat kaart verlopen is en 5 maanden om geld terug te vragen.

NS heeft geen mailadres waar klanten iets naar toe kunnen sturen. Hier kunnen wij als reizigers-helpen-reizigers ook niets.

 

NS mailt nooit als het goed is heb je allang een brief over de post moeten krijgen van OV Chipkaart zelf dat je het allang had moeten vervangen. Tenzij je bent verhuisd naar een andere locatie dan heeft dat helaas misgelopen. Via deze link kun je dat aanvragen.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

NS mailt nooit als het goed is heb je allang een brief over de post moeten krijgen van OV Chipkaart zelf dat je het allang had moeten vervangen.

Een mail of brief van OV-chipkaart is niet vanzelfsprekend, want daarvoor moeten ze een (e-mail)adres van je hebben. Als je verlopen ov-chipkaart ooit via NS aangeschaft is weten ze dat niet.

Neem contact op met de NS Klantenservice dat je je kaart zelf gaat vernieuwen via OV-chipkaart, en neem later nogmaals contact op voor € 7,50 terug, als je een abonnement had dat daarvoor in aanmerking komt (Flex Basis geeft geen recht op een gratis nieuwe kaart).

Aan gemiste korting voor jezelf valt weinig meer te doen als het om een reis in 2023 gaat. En als je medereiziger zonder korting heeft gereisd ook niet.

Welk e-mailadres had je gekregen? NS Klantenservice is voor consumenten niet per e-mail bereikbaar.

Reageer