Op 19 december 2023, reisde ik met in totaal 2 personen naar den Haag. De tweede persoon zou meerijden met korting. Maar bij in checken bleek mij NS pas te zijn verlopen. Ik had mijn kaart in juli niet ontvangen en zei de ns medewerker, dat ik het geld dan kn terug vragen. Ik kreeg een mailadres en daar heb ik een mail nagestuurd. Later bleek het een niet bestaand mailadres te zijn en zo nog twee keer. Nu kreeg ik bericht, dat ik de aanvraag te laat deed en dus geen recht op teruggave zou hebben.
Geld terug
Beste antwoord door Robert B
Welkom bij de NS Community!
NS mailt nooit als het goed is heb je allang een brief over de post moeten krijgen van OV Chipkaart zelf dat je het allang had moeten vervangen.
Een mail of brief van OV-chipkaart is niet vanzelfsprekend, want daarvoor moeten ze een (e-mail)adres van je hebben. Als je verlopen ov-chipkaart ooit via NS aangeschaft is weten ze dat niet.
Neem contact op met de NS Klantenservice dat je je kaart zelf gaat vernieuwen via OV-chipkaart, en neem later nogmaals contact op voor € 7,50 terug, als je een abonnement had dat daarvoor in aanmerking komt (Flex Basis geeft geen recht op een gratis nieuwe kaart).
Aan gemiste korting voor jezelf valt weinig meer te doen als het om een reis in 2023 gaat. En als je medereiziger zonder korting heeft gereisd ook niet.
Welk e-mailadres had je gekregen? NS Klantenservice is voor consumenten niet per e-mail bereikbaar.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.