beantwoord

geld terug bij dagkaart arriva

  • 22 December 2022
  • 1 reactie
  • 59 Bekeken

Ik had in februari dit jaar een kapotte persoonlijke OV.

Ik reisde vanaf Winsum en kocht dus een dagkaart Winsum- Hoogeveen. NS verzekerde mij dat ik gewoon mijn 40% korting kon krijgen. Maar bij indienen van vervoersbewijs kon dat ineens niet omdat ik het kaartje bij Arriva had gekocht. Bij Arriva kreeg ik te horen dat ik mijn abonnement bij NS heb dus het daar moest regelen. We zijn nu bijna een jaar verder en nog steeds een kastje-muur tijd verder

icon

Beste antwoord door Stijn NS 22 December 2022, 14:32

Bekijk origineel

1 reactie

Goedemiddag Jerûn Dreves en welkom bij de NS Community.

Strikt genomen klopt een verwijzing naar Arriva als je een vervoerbewijs bij Arriva hebt gekocht, maar er is niet echt een officiële werkwijze wanneer je via ons korting zou moeten krijgen en bij hen een vervoerbewijs hebt gekocht. Wij hebben namelijk geen mogelijkheid om dat vervoerbewijs te controleren om te zien of je ook werkelijk gereisd had op een moment dat je recht zou hebben op die korting.

We hebben dan sowieso een foto nodig van het betreffende vervoerbewijs als bewijs dát je een vervoerbewijs had, een eventuele compensatie is daarna altijd een coulance. Daarvoor kan contact opgenomen worden via chat of onze Social Media kanalen.

Los daarvan begrijp ik dat dit gaat om een situatie van bijna een jaar geleden. Claims horen uiterlijk 6 maanden (afhankelijk van het type claim) na het reismoment ingediend te worden dus er valt op dit moment sowieso weinig meer te doen. Ik snap ook niet zo goed waarom je nu pas opnieuw contact op neemt.

Reageer