beantwoord

geld terug bij verkeerde abbonement

  • 24 August 2023
  • 4 reacties
  • 96 Bekeken

hi,

Ik heb op mijn ov een studentenreisproduct voor het weekend, maar blijkbaar ook een flex dal abbonement. Nu reis ik veel doordeweeks deze zomer en dacht ik dat de 34% korting in de sudenten-ov loze zomer werd gehandeerd, maar blijkbaar handeert ns het andere abbonement waar ik niet van op de hoogte was dat deze op mijn kaart nog stond.

Kan ik een deel van mijn geld terugkrijgen?

icon

Beste antwoord door Thom 24 August 2023, 11:09

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Een studentenabonnement samen met Flex is hoogst onverstandig. Populair gezegd ‘weet’ de chipkaart dan niet  welk abonnement hij moet aanspreken. Verder werkt Flex met betalen achteraf en de studentenkaart in principe op saldo. Die combinatie kunt u wel op de kaart zetten, maar het werkt niet goed en meestal in uw nadeel. Dat is al gunstig vanaf reizen tegen vol tarief van 6,25 euro per maand. Mooie aanbieding lijkt me. Het huidige Flex Dalvoordeel opzeggen, dat kan na een maand en dan drie maanden voor 2,50 per maand is zelfs voor een studenteninkomen geen bezwaar. 
U had dit moeten voorkomen door Flex op een andere kaart te zetten. NS verstrekt die kaart gratis vanaf de prijs van Dalvoordeel.  Uw voordeel is 40 procent. 
Ik dacht is de verleden tijd van denken, weten is echt beter, je bent student of niet😇

U kunt het voorleggen aan Klantenservice. Wie weet fungeren ze als Hof van Coulance, maar vraag meteen een Dalvoordeelabonnement op een aparte kaart aan. Er loopt een aanbieding. 
 

Wij zijn net als u reizigers en kunnen niet bij de administratie en klantengegevens. 

Badge +3

Als er ook NS Flex Dal Voodeel op je ‘studentenkaart’ staat krijgt dat doordeweeks voorrang, en krijg je dus geen 40% studentenkorting in de spits, en ook geen korting in bus/tram/metro.

Flex Dal Voordeel met een weekend-SRP is totaal overbodig, want korting krijg je sowieso al (óók in de spits én in bus/tram/metro).

De ‘studenten-ov loze zomer’ geldt niet voor een weekend-SRP, dat geeft heel het jaar dezelfde korting en vrij reizen. Een week-SRP is inderdaad een maand niet geldig voor vrij reizen, maar wél voor 40% korting (trein) en 34% (bus/tram/metro).

Badge +3

Je eerste en laatste alinea spreken elkaar tegen. De laatste klopt.

Verder is de korting in bus, tram en metro ook met het studentenreisproduct altijd 34 procent, geen 40 procent. De 40 procent geldt alleen voor reizen per trein.

Badge +3

Je eerste en laatste alinea spreken elkaar tegen. De laatste klopt.

Verder is de korting in bus, tram en metro ook met het studentenreisproduct altijd 34 procent, geen 40 procent. De 40 procent geldt alleen voor reizen per trein.

Aangepast, en weer wat geleerd over die 34% BTM korting.

Zie https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/online-opzeggen/tijdelijk-stopzetten om Flex op te zeggen. Daarna van je kaart verwijderen bij een automaat (station, supermarkt e.d.)

Reageer