Skip to main content
beantwoord

Geld terug na voortijdig stopzetten jaarabonnement Flex

  • 8 June 2024
  • 5 reacties
  • 140 Bekeken

Beste,

Zojuist heb ik telefonisch mijn NS-abonnement (dal voordeel) stopgezet. Deze wordt jaarlijks afgeschreven en zou verlengd worden rond september. Ik ging er vanuit dat de doorlooptijd dus ook tot aankomende september zou zijn, maar dit bleek per direct (vandaag) te stoppen. Op zich geen probleem, mits ik het “teveel betaalde bedrag” terug krijg (half juni, juli, augustus). Dit ben ik echter vergeten na te vragen aan de telefoon, dus bij deze. 
Ik hoor het graag, dank voor uw moeite. 

5 reacties

Badge +3

U krijgt het te veel vooruitbetaalde abonnementsgeld vanzelf terug. Vergeet u niet de opzegging te bevestigen bij een automaat? Als u dat niet doet, dan wordt het abonnement niet beëindigd.

@Fenna.V @Tochjo,

mag ik hier ook een vraag over stellen?

In de titel staat dat het een jaarabonnement Flex betreft (Flex wordt toch maandelijks berekend?), maar vermoedelijk is het een Dal Voordeel op Saldo (deze betaal je voor een jaar vooruit)? 

Alvast bedankt voor het verduidelijken.

Badge +3

Op basis van het gegeven dat jaarlijks betaald wordt heb ik aangenomen dat het om een abonnement met reizen op saldo gaat en dat het woord Flex ten onrechte in de titel staat.

Verwarrend, maar je hebt helemaal gelijk denk ik.

Badge +3

Op basis van het gegeven dat jaarlijks betaald wordt heb ik aangenomen dat het om een abonnement met reizen op saldo gaat en dat het woord Flex ten onrechte in de titel staat.

In de tags staat Dal Voordeel en jaarlijks, dat zegt eigenlijk genoeg.

TS krijgt binnenkort het bedrag terug voor vandaag* tot de verlengdatum in september, en geeft al aan dat het geen probleem is dat het abonnement per direct is beëindigd (dat is het nog niet, je moet nog even langs een automaat).

Sommigen vergissen zich daarin en willen alleen dat het abonnement niet verlengd wordt. Dat werkte vroeger zo (en nog steeds, want zolang je het niet van je kaart verwijdert is het abonnement nog geldig).

Edit en ter info: vandaag moet zijn ‘de dag waarop je het beëindigen bij een servicepunt bevestigt’.
Voorheen kreeg je dan een bestelling voor een tijdelijk abonnement (blauw) tot precies de einddatum van het contractjaar. Het doorlopende abonnement (groen) wordt dan beëindigd.
Ik heb dus op 24-02-2019 gezegd niet te willen verlengen per 25-03 en dat op 16-03 (rood) bevestigd bij een automaat.

Tegenwoordig krijg je geld terug vanaf de datum (rood) waarop je het bij een automaat beëindigt, en geen tijdelijk (blauw) product tot einde contractjaar.

 

Reageer