beantwoord

geld terug op flex abonnement (vertraging of staking)

  • 15 February 2023
  • 2 reacties
  • 143 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Bij vertraging kunnen kosten gedeclareerd worden als er een ticket is gekocht of de OV kaart is gebruikt. Maar als je een flex abonnement hebt, krijg je geen korting op je maandbedrag. 

Wel declaraties aangegeven, maar die zijn afgewezen.

Nu waren er afgelopen maand meedere dagen stakingen en ben ik meerdere keren überhaupt niet bestemming aangekomen. De keer dat ik wel aangekomen ben, kwam ik op de terugweg tot op 50 km van huis vast te zitten en moest er een taxi rijden om thuis te komen.

Hoe kan ik deze kosten van gemiste dagen en van de taxi in mindering laten brengen op mijn abonnement?

icon

Beste antwoord door Momo 16 February 2023, 01:55

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt geen kosten van gemiste dagen en taxi's in mindering brengen op jouw abonnement.

De afgelopen maand waren er geen stakingen bij NS maar bij andere vervoerders. Je zou bij die vervoerders waar jij de dupe was van een staking moeten aankloppen.

Reputatie 7
Badge +3

Zie de website van Arriva.

Heb ik recht op geld terug tijdens een staking?

In onze algemene voorwaarden staat hierover het volgende:

In geval van een rechtmatige algehele staking van langer dan een dag waardoor u niet kon reizen, zal de vervoerder naar redelijkheid en billijkheid op uw verzoek overgaan tot restitutie van uw vooruitbetaalde reissommen naar rato van de duur van de staking. De vergoeding van vooruitbetaalde reissommen wordt alleen gegeven voor het vervoer dat door de staking niet mogelijk is. De vervoerder kan hiervoor redelijke administratiekosten in rekening brengen.

Je hebt recht op geld terug wanneer er sprake was van een meerdaagse staking in jouw regio en je in het bezit bent van een abonnement, een e-ticket of een dagkaart. Een verzoek om geld terug dien je in via het contactformulier (zie hieronder).

Voor meerdere dagen kun je tegelijk één verzoek indienen.

Je ontvangt geen geld terug voor alternatief vervoer zoals bijvoorbeeld taxikosten, wanneer je reist met een studentenreisrecht of voor gevolgschade van bijvoorbeeld het missen van je aansluiting.

https://www.arriva.nl/consumenten/service-contact/niet-tevreden-geld-terug-1.htm

Reageer