beantwoord

Geld terug van NS



Toon eerste bericht

31 reacties

@jaycee1965 

Als u problemen heeft met de correctheid van uw gegevens die bij de NS geregistreerd zijn, dan kunt u deze beter opvragen bij de privacy officer mr. A. Nijhoff.  

 

fg@ns.nl https://www.ns.nl/binaries/_ht_1620722249094/content/assets/ns-nl/privacy/ns-privacy-statement.pdf

Reputatie 7
Badge +3

8

Je zegt nu dat je in 2017 het abonnement geactiveerd hebt. Hoe heb je dat gedaan en heb je tussen 2017 en nu een nieuwe kaart gekregen? Wanneer je een nieuwe kaart hebt gekregen, kan het, zeker als je die zelf aangevraagd hebt, dat het abonnement niet op de nieuwe kaart is overgezet. Op de oude kaart zal dan wel met korting gereisd zijn,aar dat is niet meer terug te halen. 

Je hebt mijn vraag niet beantwoord of je de afgelopen 18 maanden nog regelmatig gereisd hebt. Heb je dat niet gedaan, dan is de reis historie niet verdwenen, maar is er geen reishistorie. Bij een nieuwe kaart begint de reishistorie bij ingebruikname van de nieuwe kaart.

De tegemoetkoming van NS is geen bewijs dat zij fout zaten, maar coulance. Mogelijk krijg je zoals @Robert B al aangaf een deel van jouw abonnementsgeld van deze periode terug. Na 4 jaar is niet meer terug te halen wat er fout ging en hoe vaak er geen korting is getekend, terwijl je daar volgens jouw abonnement wel recht op zou hebben.

Rechtsbijstand zal niets voor jou kunnen betekenen, zaken die voor het afsluiten plaatsvonden, vallen in de regel niet onder een rechtsbijstandverzekering die later wordt afgesloten.

Reisgeschiedenis wordt ook bij OV chipkaart opgeslagen. Wanneer je daar een account hebt, kun je het ook daar (tot 18 maanden) terug kijken.

8

Je zegt nu dat je in 2017 het abonnement geactiveerd hebt. Hoe heb je dat gedaan en heb je tussen 2017 en nu een nieuwe kaart gekregen? Wanneer je een nieuwe kaart hebt gekregen, kan het, zeker als je die zelf aangevraagd hebt, dat het abonnement niet op de nieuwe kaart is overgezet. Op de oude kaart zal dan wel met korting gereisd zijn,aar dat is niet meer terug te halen. 

Je hebt mijn vraag niet beantwoord of je de afgelopen 18 maanden nog regelmatig gereisd hebt. Heb je dat niet gedaan, dan is de reis historie niet verdwenen, maar is er geen reishistorie. Bij een nieuwe kaart begint de reishistorie bij ingebruikname van de nieuwe kaart.

De tegemoetkoming van NS is geen bewijs dat zij fout zaten, maar coulance. Mogelijk krijg je zoals @Robert B al aangaf een deel van jouw abonnementsgeld van deze periode terug. Na 4 jaar is niet meer terug te halen wat er fout ging en hoe vaak er geen korting is getekend, terwijl je daar volgens jouw abonnement wel recht op zou hebben.

Rechtsbijstand zal niets voor jou kunnen betekenen, zaken die voor het afsluiten plaatsvonden, vallen in de regel niet onder een rechtsbijstandverzekering die later wordt afgesloten.

Reisgeschiedenis wordt ook bij OV chipkaart opgeslagen. Wanneer je daar een account hebt, kun je het ook daar (tot 18 maanden) terug kijken.

Ik heb sinds midden 2016 een rechtsbijstandverzekering. Bij een commerciële verzekeringsmaatschappij. Geen gratis bureautje voor werklozen of zo. Nou moet ik ook nog horen dat ik mijn rechtsbijstandsverzekering nog even moet afsluiten, of dat niet valide is, of te kort geleden, wat dan ook. Voor mij is het nu écht klaar. Wat zo fijn is, de juriste zoekt ook alles tot in de puntjes uit.

Ik heb haar een aantal jaren terug ook nodig gehad, al ging het toen niet om geld, maar om achterstallig onderhoud van mijn woning. Dat heeft positief uitgepakt iig. 

Bedankt allemaal (en sluit topic) 

8

Je zegt nu dat je in 2017 het abonnement geactiveerd hebt. Hoe heb je dat gedaan en heb je tussen 2017 en nu een nieuwe kaart gekregen? Wanneer je een nieuwe kaart hebt gekregen, kan het, zeker als je die zelf aangevraagd hebt, dat het abonnement niet op de nieuwe kaart is overgezet. Op de oude kaart zal dan wel met korting gereisd zijn,aar dat is niet meer terug te halen. 

Je hebt mijn vraag niet beantwoord of je de afgelopen 18 maanden nog regelmatig gereisd hebt. Heb je dat niet gedaan, dan is de reis historie niet verdwenen, maar is er geen reishistorie. Bij een nieuwe kaart begint de reishistorie bij ingebruikname van de nieuwe kaart.

De tegemoetkoming van NS is geen bewijs dat zij fout zaten, maar coulance. Mogelijk krijg je zoals @Robert B al aangaf een deel van jouw abonnementsgeld van deze periode terug. Na 4 jaar is niet meer terug te halen wat er fout ging en hoe vaak er geen korting is getekend, terwijl je daar volgens jouw abonnement wel recht op zou hebben.

Rechtsbijstand zal niets voor jou kunnen betekenen, zaken die voor het afsluiten plaatsvonden, vallen in de regel niet onder een rechtsbijstandverzekering die later wordt afgesloten.

Reisgeschiedenis wordt ook bij OV chipkaart opgeslagen. Wanneer je daar een account hebt, kun je het ook daar (tot 18 maanden) terug kijken.

Wordt mij nu gevraagd of ik de laatste 18 mnd veel gereiss hebt, zo niet, dan heb je geen reishistorie. Nogmaals, ik kan ook op OV chipkaart mijn reishistorie niet lezen. Die wás er wel! Maar dat zal ik ook wel moeten bewijzen. Mijn juriste zegt mij wél te kunnen helpen. Zij heeft namelijk rechten gestudeerd. Bedankt allemaal voor jullie input! 

Indien het gewenst is mag je mij wel een privébericht sturen, jaycee1965. Ik zoek dan graag voor je uit waarom je 48 euro terug krijgt.

Reputatie 7
Badge +3

@jaycee1965 in een eerder bericht gaf je aan een rechtsbijstandverzekering vanaf 2019 te hebben.

Ik wens jou veel succes met de juridische strijd.

Ik heb helaas nooit een bericht van jaycee1965 ontvangen. Ik hoop dat zijn/haar probleem is opgelost.

Reageer