Skip to main content

beste meneer/mevrouw,

mijn oude ov chipkaart is 4 september verlopen, echter was mijn nieuwe niet naar mijn adres verstuurd maar stond het adres van mijn ouderlijk huis nog in jullie systeem. 

doordat mijn ov chipkaart verlopen is heb ik tussen vrijdag 8 september tot donderdag 15 september via mijn betaalpas gereisd, maar ik heb een studenten reisproduct. Ik was ivm de start van mijn studiejaar en de activiteiten daaromheen niet in de gelegenheid om het nieuwe ov op te halen bij mijn ouderlijk huis. 

over de loop van deze week heb ik voor exact €69,15, waar ik eigenlijk gratis zou kunnen reizen. het rekeningnummer van de betaalpas waarmee is betaald is: ***.

ik begrijp dat dit deels eigen schuld is, maar ik hoop dat jullie mij wellicht toch kunnen helpen met dit probleem. alvast dank voor uw moeite.

 

met vriendelijke groet,

 

Daan Heeremans

moderator: persoonlijke gegevens verwijderd

Hoi Daan, welkom bij deze Community. Je bankrekeningnummer heb ik uit je bericht verwijderd.

Ik kan je alvast vertellen dat NS niet het gehele bedrag terug gaat betalen. Het Studentenreisproduct is geen product dat wij uitgeven. Je kunt tot drie keer per jaar gebruik maken van de regeling Geld Terug bij Vergeten Abonnement, die regeling geldt dan weer wel voor het Studentenreisproduct.


Ik kan je alvast vertellen dat NS niet het gehele bedrag terug gaat betalen. Het Studentenreisproduct is geen product dat wij uitgeven.

 

Dat is natuurlijk geen argument. Het is NS dat nu geld heeft ontvangen, dat ze normaal gesproken niet zouden hebben gekregen. Volgens de regeltjes hoeven jullie inderdaad niet alles terug te betalen, maar zeg dat dan gewoon.


Bij studentenreisproduct moet men zelf voor een nieuwe kaart zorgen. TS heeft wat dat betreft geluk dat NS nog een ‘gratis’ kaart heeft gestuurd. TS heeft niet het huidige adres opgegeven en zelf er voor gekozen om niet de kaart bij ouders op te halen.

@Daan Heeremans kan gebruik maken van de regeling vergeten abonnement. Voor de rest van de reizen zou er contact opgenomen kunnen worden met DUO, maar in principe is iedereen zelf verantwoordelijk voor een geldige ov-chipkaart.


Ik heb 2x de samen reis korting betaald omdat ik de verkeerde datum had ingevuld .

Het betreft ticket nr. E511221385.001 deze heb ik gebruikt datum 4/9/2024

Het tweede ticket nr.E11213660.001 datum 3/9/2024 is niet gebruikt.

bedrag 40.18 euro 

Ik reisde samen met de Heer B. Horn. Van Leiden Centraal naar s’-Hertogenbosch.

Kan ik dit bedrag terugkrijgen?

Met vriendelijke groet. 

M .Horn-Weber


Dat kunt u met de klantenservice bespreken. 


Ik heb 2x de samen reis korting betaald omdat ik de verkeerde datum had ingevuld .

Het betreft ticket nr. E511221385.001 deze heb ik gebruikt datum 4/9/2024

Het tweede ticket nr.E11213660.001 datum 3/9/2024 is niet gebruikt.

bedrag 40.18 euro 

Ik reisde samen met de Heer B. Horn. Van Leiden Centraal naar s’-Hertogenbosch.

Kan ik dit bedrag terugkrijgen?

Met vriendelijke groet. 

M .Horn-Weber

Daar kun je het beste telefonisch, via X, Facebook of chat contact over opnemen met NS klantenservice. Wanneer tickets zijn gedownload geef ik je weinig kans. Misschien handig om de reisgegevens van abonnementhouder bij de hand te hebben als je contact opneemt.


Reageer