Skip to main content
beantwoord

geld terug vragen

  • 27 October 2023
  • 2 reacties
  • 101 Bekeken

Beste,

Ik heb een complexe vraag. Dinsdag 24 oktober heb ik geprobeerd een dal vrij abonnement op mijn ns kaart te zetten, eindigend op het nummer 6813. Dit heeft een medewerker over de telefoon voor mij gedaan. Ik probeerde dit al twee weken en het lukte telkens niet. Ik was dus heel blij toen hij aangaf dat het lukte. Nu blijkt dat hij het abonnement op een andere kaart heeft gezet, namelijk eindigend op de nummers 8304. Ik ben erg gefrustreerd, omdat ik al lange tijd probeer weer een dal vrij abonnement te krijgen. (Ik had dit eerst, toen verloor ik die ov chipkaart en heb ik een nieuwe ipv een vervangende aangevraagd. Bij die nieuwe is automatisch mijn vader contracthouder geworden en kwam er een dal voordeel abonnement op de kaart.) 

Voor mijn werk reis ik erg veel heen en weer. Ik zou graag de kosten die ik heb gemaakt terwijl ik een dal vrij abonnement betaal, terwijl ik die niet kan gebruiken terug willen. Ik reis momenteel met het dal voordeel abonnement op de kaart eindigend op 6813. Ik heb een kostenoverzicht gemaakt van de reizen vanaf het moment van de ingang van het nieuwe dal vrij abonnement (24 oktober).

Morgen en overmorgen (het weekend) reis ik weer veel, van arnhem - tiel en van tiel - amsterdam. Zondag reis ik van amsterdam - nijmegen. Dit allemaal in de daluren. Het liefst zou ik deze kosten ook terugkrijgen, omdat ik nu buiten mijn macht om niet met mijn dal vrij abonnement kan reizen.

Ik hoop dat ik een duidelijk beeld heb gegeven van mijn probleem en vraag begrip vanuit de ns. Als bijlage kan ik de gemaakte kosten van de afgelopen dagen en de bevestigingsmail van mijn dal vrij abonnement bijvoegen, enkel lukt dit niet op dit forum.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi johannasauer,

Op deze openbare community helpen reizigers elkaar en wij kunnen uiteraard niet bij je klantgegevens. Dit zal toch echt door de klanteNService opgelost moeten worden. Als je op die pagina kiest voor ‘Chat met NS’ kun je ook bijlages versturen.

NS heeft wel een formulier waarmee je restitutie kunt aanvragen voor als je je abonnement vergeten bent. Je bent het in dit geval niet vergeten, maar het idee is hetzelfde: https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html

Reputatie 7
Badge +3

Ik begrijp dat dal vrij op een kaart is gezet die je niet (meer) in bezit hebt? In dat geval zou gebruik maken van herroepingsrecht voor dal vrij.

Je kunt max. 3 reizen terugvragen via de optie vergeten abonnement.

Neem contact op met NS klantenservice om dal vrij op de juiste kaart te zetten.

Reageer