Ik heb een traject abo, omdat ik 5 dagen per week van Delft naar Sassenheim reis voor werk. Ik vind het vreselijk dat het ongeluk bij Voorschoten heeft plaatsgevonden, maar hierdoor kon ik niet meer met het OV naar werk. Graag zou ik mijn geld terug willen, omdat ik hierdoor geen gebruik kon maken van mijn traject abo. Alvast bedankt.
Waarom kon je het OV niet gebruiken? Er waren voldoende alternatieven beschikbaar om alsnog met het OV op je bestemming te kunnen komen. Een vergoeding voor een niet-gebruikt abonnement is niet mogelijk. Als je wel met het OV had gereisd, had je nog aanspraak kunnen maken op de “Geld terug bij vertraging” regeling (50% van de ritprijs terug bij 30-59 minuten vertraging en 100% terug bij 60+ minuten). Wanneer je niet reist, is er geen mogelijkheid voor restitutie.
Wanneer je niet reist, is er geen mogelijkheid voor restitutie.
Wat wel had gekund is tijdelijk het abonnement wijzigen naar Flex Basis en weer terug naar Flex Traject Vrij vanaf de dag dat er weer treinen reden. Met Flex is dat heel makkelijk, een betaald abonnement moet minstens een maand lopen om te kunnen wijzigen, maar het gratis Flex Basis kun je weer op ieder moment wijzigen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.