beantwoord

geldigheid keuzedagen

  • 25 February 2022
  • 11 reacties
  • 860 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Ik kreeg kort geleden e-mails met aankondigen van m'n nieuwe keuzedagen voor komend jaar 

De eerste is te gebruiken t/m half maart dit jaar. Ik dacht ze een jaar geldig bleven. Is dit nieuw?

icon

Beste antwoord door Thom 25 February 2022, 14:02

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4

De nieuwe keuzedagen zijn een jaar geldig, maar u krijgt niet zeven jaarkeuzedagen in één keer. U krijgt twee keuzedagen, en na twee maanden een volgende. Ze zijn allemaal een jaar geldig vanaf het moment van verstrekking.

Het komt me vreemd voor dat de eerste keuzedag geldig zou zijn tot half maart dit jaar. Weet u zeker dat het niet tot maart 2023 is?

Beste Thom.

 

Dank voor je reactie.

In de e-mail van 3 februari dit jaar staat: "U kunt uw Keuzedag vandaag al ophalen. Ermee reizen kan pas vanaf 19 maart 2021 tot en met 18 maart 2022."

Reputatie 7
Badge +3

Dat is ongetwijfeld (weer 's) een foutje in de communicatie m.b.t. de geldigheid van Keuzedagen. Het is natuurlijk vreemd dat je pas zou kunnen reizen op een datum in het verleden. Ik vermoed dat de jaartallen nog even aangepast moeten worden :slight_smile:

Ik weet niet of (de geldigheid van) Keuzedagen ook in Mijn NS zichtbaar is. Als dat zo is, ben ik wel benieuwd wat daar staat.

Reputatie 7
Badge +3

Beste Thom.

 

Dank voor je reactie.

In de e-mail van 3 februari dit jaar staat: "U kunt uw Keuzedag vandaag al ophalen. Ermee reizen kan pas vanaf 19 maart 2021 tot en met 18 maart 2022."

Het lijkt alsof ze de data van vorig jaar hebben gebruikt, of je hebt deze keuzedag nog niet gebruikt. In MijnNS kun je een overzicht vinden van alle Keuzedagen inclusief vervallen en gebruikte Keuzedagen van het lopende en nieuwe abonnement.

Badge +3

Nog krommer vind ik dat je de Keuzedag ‘vandaag’ (3 feb) al zou kunnen ophalen, maar dat je er pas vanaf 19 maart tot 18 maart het jaar erna mee kunt reizen.

Een opgehaalde Keuzedag wordt immers bij de eerstvolgende incheck buiten de spits geactiveerd, dus als je er niet op 19 maart (of je eerstvolgede treinreis daarna) gebruik van wilt maken zou ik hem vooral niet ophalen.

Dit is vragen om problemen.

Door Corona heb ik geen gebruik kunnen maken van mijn keuzedagen. Kan het termijn van ophalen verlengd worden?

Reputatie 7
Badge +4

Helaas niet meer. NS heeft een gebaar gemaakt en de geldigheid een aantal keuzedagen verlengd, maar dat is niet meer van toepassing. U bent, net als ik en anderen hier, een of meer keuzedagen kwijt.

Overigens is de tweemaandenlimiet voor nieuwe keuzedagen vervangen. Nieuwe keuzedagen zijn allemaal een jaar geldig

Reputatie 7
Badge +3

Door Corona heb ik geen gebruik kunnen maken van mijn keuzedagen. Kan het termijn van ophalen verlengd worden?

Neen, helaas niet. Zelfde probleem. Voor iemand met hoog risico op ernstig verloop corona bleek zelfs de 1e klas niet veilig genoeg omdat er tijdens mondkapjesplicht niet gehandhaafd werd. Al een keer abonnement opgezegd maar vorig jaar weer genomen omdat ze er mee zouden stoppen. Inmiddels nog steeds te verkrijgen.

Er blijft dubbele informatie bestaan m.b.t. de geldigheid van de keuzedagen. In de mail die een volgende keuzedag aankondigt staat: 

  • Ermee reizen kan pas vanaf 8 mei 2022 tot en met 7 mei 2023

Online staat: 

  • Keuzedag 6 staat voor u klaar!

    Geldig t/m donderdag 7 juli 2022

 

Reputatie 7
Badge +3

Er blijft dubbele informatie bestaan m.b.t. de geldigheid van de keuzedagen. In de mail die een volgende keuzedag aankondigt staat: 

  • Ermee reizen kan pas vanaf 8 mei 2022 tot en met 7 mei 2023

Online staat: 

  • Keuzedag 6 staat voor u klaar!

    Geldig t/m donderdag 7 juli 2022

 

Je krijgt per email bericht dat er een nieuwe keuzedag klaargezet wordt. In mijnNS kun je een overzicht vinden van alle keuzedagen. De oudste wordt als eerste getoond, dat is bij jou die geldig is t/m 7 juli 2022

Badge +3

Vreemd, waarom noemen ze die dan Keuzedag 6 als het een oude is?

8 mei t/m 7 juli lijkt me dus een foutje, of het moet nog een Keuzedag van een vorig contractjaar zijn (geldig van 8 juli 2021 t/m 7 juli 2022) maar dan zou je er inmiddels een stuk of 5 meer moeten hebben.

Staat er in die mail geen nummer van de Keuzedag?

Reageer