beantwoord

geldt tijdstip eerste incheck bij flex dal vrij bij meerdere vervoerders?

  • 10 June 2023
  • 12 reacties
  • 171 Bekeken

Reputatie 6

Begrijp ik goed (via zoeken op dit forum) dat als  je reist met flex dal vrij en checkt om 06.28 in bij vervoerder A en om 6.45 check je uit bij A en in bij vervoeder B dat het daltarief blijft staan? In dit geval dus saldo 0,00 ivm afgekocht reisrecht? 

icon

Beste antwoord door Robert B 10 June 2023, 12:41

Bekijk origineel

12 reacties

Badge +3

Ja, bij NS Flex klopt dat.

Omgekeerd ook, dus dan kan je voor het (eerste) deel in de spits het beste een bankpas gebruiken.

Reputatie 7
Badge +4

Dat is juist zolang u met de trein reist.

 

 

Badge +3

Voor wie een 40% kortingsabonnement heeft let op:

Voor een reis met een groot deel in de spits en maar een klein stukje in de daluren is het soms goedkoper om de hele reis op spitstarief te maken dan om er twee losse reizen van te maken.

Voorbeeld: Sittard - Amsterdam met Utrecht - Amsterdam in daluren

Sittard - Amsterdam voltarief 2e klas € 29,00

Sittard - Utrecht voltarief € 25,90
Utrecht - Amsterdam 40% korting € 5,28
Totaal € 31,18

En als je al meer dan 200 TE/km in de spits gereisd hebt maakt het deel in de daluren helemaal niets meer uit, dus dan zeker niet opknippen.

Reputatie 6

Eeeh ik geloof dat ik het nog niet snap. Ik hoef toch geen bankpas te gebruiken maar kan als ik op tijd incheck (voor 06.30) van vervoerder wisselen zonder dat het geld kost? En ik met de trein reis en niet met bus/tram/metro dat begrijp ik want die vallen buiten het abonnement 

Reputatie 6

Dat van die lange afstandskorting wist ik ook idd. Maar goede tip!

Eeeh ik geloof dat ik het nog niet snap. Ik hoef toch geen bankpas te gebruiken maar kan als ik op tijd incheck (voor 06.30) van vervoerder wisselen zonder dat het geld kost? 

Die opmerking over die bankpas heeft betrekking op de situatie dat u uw reis in de spitsuren begint en vervolgens in de daluren overstapt.

Badge +3

Eeeh ik geloof dat ik het nog niet snap. Ik hoef toch geen bankpas te gebruiken maar kan als ik op tijd incheck (voor 06.30) van vervoerder wisselen zonder dat het geld kost? En ik met de trein reis en niet met bus/tram/metro dat begrijp ik want die vallen buiten het abonnement 

Die tip over bankpas is alleen als je reis in de spits zou beginnen. Voor jou (Flex en eerste incheck in de daluren) is de hele reis incl. alle overstappen op daltarief.

Reputatie 6

Top, dank je wel!!! Dat leek me ook logisch maar als je bv vertraging hebt op een reis met twee vervoerders krijg je geen vergoeding, daarom twijfelde ik. 

Badge +3

Top, dank je wel!!! Dat leek me ook logisch maar als je bv vertraging hebt op een reis met twee vervoerders krijg je geen vergoeding, daarom twijfelde ik. 

Als de vertraging tijdens het NS deel van je reis opgelopen is krijg je volgens mij wel GTbV, dus als de NS 10 minuten vertraging heeft en je daardoor een overstap naar Arriva mist en daardoor een half uur later op je bestemming bent… 

Reputatie 6

Nee hoor, paar keer gehad dat de vertraging op het deel van `NS zat maar geen GTBV. Nou ja niet altijd energie om daar achteraan te gaan……

Reputatie 7
Badge +2

Top, dank je wel!!! Dat leek me ook logisch maar als je bv vertraging hebt op een reis met twee vervoerders krijg je geen vergoeding, daarom twijfelde ik. 

Als de vertraging tijdens het NS deel van je reis opgelopen is krijg je volgens mij wel GTbV, dus als de NS 10 minuten vertraging heeft en je daardoor een overstap naar Arriva mist en daardoor een half uur later op je bestemming bent… 

Nope, laatst nog gehad met +20 bij NS waardoor ik de overstap naar Arriva miste en met +60 op m'n bestemming arriveerde. Zelfs na bezwaar bleef NS stug volhouden dat ik geen recht op vergoeding had.

Een reis met omreis via Arriva ging daarentegen wel weer goed, hoewel ik daar eerst een afwijzing voor kreeg en een uur later alsnog de goedkeuring.

Badge +3

Nope, laatst nog gehad met +20 bij NS waardoor ik de overstap naar Arriva miste en met +60 op m'n bestemming arriveerde. Zelfs na bezwaar bleef NS stug volhouden dat ik geen recht op vergoeding had.

Een reis met omreis via Arriva ging daarentegen wel weer goed, hoewel ik daar eerst een afwijzing voor kreeg en een uur later alsnog de goedkeuring.

Dank voor de info, en dat dus in tegenstelling tot de thuisbrengplicht waar je wel je natransport vergoed krijgt (tot aan de deur, niet tot aan het laatste NS station wat je zonder uitval/vertraging had kunnen bereiken).

Reageer