beantwoord

gister Ns weekend abbo gekocht

  • 2 February 2022
  • 5 reacties
  • 100 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Gister heb ik een Ns weekend abbo aangeschaft.

nu staat deze nog steeds niet op mijn ov kaart en kan hem dus niet ophalen?!

wanneer kan dat na aanschaf?

 

icon

Beste antwoord door Tochjo 2 February 2022, 16:48

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

NS Flex-abonnementen kunnen worden opgehaald vanaf de ingangsdatum. Hebt u toevallig vrijdag of zaterdag als ingangsdatum gekozen? Dan kan dat dus vanaf vrijdag of zaterdag.

Voor de volledigheid: als u al NS Flex had, en u hebt binnen NS Flex de abonnementsvorm gewijzigd, dan hoeft dat niet bevestigd te worden bij een kaartautomaat.

Reputatie 7
Badge +1

HAD je dus al een chipkaart-persoonlijk? Heb je (maar tegenwoordig gaat het amper nog anders) als FLEX besteld? In dat geval (en dat moet haast wel, er zijn eigenlijk geen andere mogelijkheden meer) dan staat het er op vanaf VR. Want eerder gebruiken kan niet. Met dat nieuwe FLEX systeem is het ff wennen als je nog hangt in het oude systeem, maar wat er precies op dat moment op staat is nu veraf geregistreerd en dat betekent dus ook dat je nooit meer iets hoeft op te halen oid. Als je insjekt komt er enkel nog de boodschap ´reizen op rekening´ wat velen doet vermoeden dat NS dat expres doet om zo hun passagiers te misleiden als ze net te vroeg insjekken (bvb op VR-nog t/m 18.24 reis je dan aan volle prijs).

Enkel als je tot deze bestelling nog GEEN FLEX in welke vorm dan ook had, dan moet je wel nog-en niet eerder als VR- voor de laatste keer ´bestelling ophalen´ aan de automaat. Wil je later eens tijdelijk stopzetten (minimum voor 1 maand) dan kan je online naar FLEX basis omzetten.

Hoi ik ben niet bekend met ns abbo nog

maar had zelf een nieuwe OV besteld en daar gister weekend vrij op gezet van 31 euro

maar als k bestelling wil ophalen automaat staat er dat er geen bestelling klaar staat.

abbo zou zat 5 feb ingaan

Dan kun je dit op 5 februari ophalen/activeren bij een automaat.  :)

Hoi super dankjewel☺️
ik ben gewend als ik een bus abbo heb voor mn dochter dat ik die gelijk kan ophalen😌

Reageer