beantwoord

graag hulp/advies bij overzetten abonnement op verlopende kaart naar kaart die tot 2025 geldig is

  • 7 October 2022
  • 4 reacties
  • 215 Bekeken

Geachte heer, mevrouw,

Mijn NS OV chipkaart met nummer ** 7401 waarop het doorlopende abonnement Dal voordeel 2e klas staat, verloopt 26 november 2022.

Bij de telefonische klantenservice werd mij vandaag verteld dat ik de oude nog goed gelijkende pasfoto opnieuw mocht uploaden, echter de termijn voor uploaden blijkt inmiddels verstreken. Is dit nog te verhelpen?

Is het anders mogelijk om dit abonnement over te zetten naar mijn andere NS OV chipkaart met nummer ** 7492 waarop ook mijn NS Flex weekend vrij staat? Deze is nog tot 21-9-2025 geldig. Dit zou zowel kosten voor een nieuwe kaart als kosten voor een nieuwe pasfoto schelen.

Bij de telefonische klantenservice werd me verteld dat er maar 1 abonnement op een kaart kan staan. Dat is dacht ik niet waar maar ik kon op de site geen uitsluitsel vinden en wist ook niet goed hoe ik te werk moet gaan.

Als ik niets doe, vervalt dan automatisch het doorlopende abonnement?

In de brief die ik kreeg, staat wel dat ik zes weken voor het verlopen van mijn abonnement bericht krijg dat ik een nieuwe kaart kan aanvragen bij OV-chipkaart maar liever zou ik gebruik maken van de bestaande kaart met nummer ** 7492.

Via mail lukte het me niet de vraag te stellen, het bleken noreplyadressen. Heel graag uw hulp/advies.

Alvast dank en met vriendelijke groet,

Jeanine de Haan

icon

Beste antwoord door MoDe 7 October 2022, 15:49

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Doorlopende abonnement met Dal voordeel is een jaarabonnement reizen op saldo? Dat kan niet samen met een Flexabonnement op 1 kaart. Je zou dat Dal abonnement kunnen opzeggen en Flex weekend vrij kunnen uitbreiden met Dal voordeel voor doordeweeks.

Je kunt ook wachten tot bericht van OVchipkaart en dan een nieuwe kaart bestellen. De kosten kun je terugvragen aan NS.

nb. jouw kaartnummer staat op een openbare community. Deze kun je verwijderen door binnen uur na plaatsing op de 3 puntjes rechtsonder te klikken.

Reputatie 7
Badge +1

Doe wat MoDe voorstelt-dat spaart je ook nog 2€/mnd en met FLEX kan je na tenminste 1 mnd elk moment opzeggen/wijzigen. En gen worries meer over genoeg saldo. Al zijn er mensen die dat juist niet goed vinden.

Reputatie 7
Badge +3

Tenzij TS bij dat Dal Voordeel op saldo ook Keuzedagen heeft. Keuzedagen kunnen alleen met Dal Voordeel op saldo, niet met Flex. 

 

Als ik niets doe, vervalt dan automatisch het doorlopende abonnement?

Nee, een doorlopend abonnement vervalt niet als de kaart waar het op staat verlopen is. Een abonnement stopt pas als u het zelf opzegt of wanneer NS het opzegt (bv wegens niet betalen van de factuur of wegens fraude). Wanneer u geen nieuwe kaart aanvraagt, loopt het abonnement dus gewoon door, alleen kunt u het dan niet gebruiken omdat de kaart verlopen is. U moet dus of een kaartvernieuwing aanvragen (en de kosten ervan terug vragen bij NS) of het abonnement zelf opzeggen en daarna geen nieuwe kaart aanvragen. 

Veel dank voor jullie advies!

Reageer