beantwoord

graag overzicht van productwisselmogelijkheden op ns flex

  • 3 August 2023
  • 2 reacties
  • 46 Bekeken

Beste NS, 

Ik worstel met wanneer ik de producten op mijn NS flex kan wijzigen. Ik moet alle informatie over wanneer ik wel of niet een product kan wijzigen bij elkaar scharrelen op verschillende plaatsen op uw site. Ik heb ook de formele flexabonnement-voorwaarden gelezen. Ik kom tot de volgende conclusies die ik toch graag bij u check:

  • flex-basis kan altijd gewijzigd worden in een ander flex-product. 
  • de andere producten kun je alleen wijzigen als ze minimaal een maand op je kaart staan, daarna kan het dagelijks. 
  • Je kunt niet twee producten tegelijk op je kaart hebben staan (m.u.v. toeslag en flex basis) 
  • opzeggen van een product kan pas de dag na de eerste maand dat je het er op hebt staan, die ene dag betaal je wel (blijkt uit mijn rekeningoverzicht). Als je het eerder probeert, dan krijg je de melding dat je nog niet kunt opzeggen.   

graag uw reactie of ik het nu goed gelezen heb. En als u die hebt, graag aanvullingen. 

 

icon

Beste antwoord door Thom 3 August 2023, 14:03

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Alle vier de veronderstellingen zijn juist. NS is nog wel coulant als u de eerste maand een abonnement wijzigt in een duurder abonnement. Dat kan alleen na contact met Klantenservice. Twee abonnementen werkt niet, maar een product als een fietskaartje of toeslag erbij mag wel. 

Reputatie 7
Badge +3
  • opzeggen van een product kan pas de dag na de eerste maand dat je het er op hebt staan, die ene dag betaal je wel (blijkt uit mijn rekeningoverzicht). Als je het eerder probeert, dan krijg je de melding dat je nog niet kunt opzeggen.   

Deze laatst is niet geheel juist, de rest wel. Wanneer je abonement bv de 1e is ingegaan, kun je de 1e van de volgende maand opzeggen of wijzigen, eerder krijg je inderdaad de melding dat het nog niet kan. Die ene dag betaal je niet. Je ontvangt dan ook geen factuur voor het gewijzgde/opgezegde abonnement, de nieuwe factuur wordt pas kort na middernacht volgend op die dag gemaakt. Dus je wijzigt bv op de 1e naar Flex Basis, de factuur komt kort na middernacht op de 2e en die is gelijk voor de hele maand voor Flex Basis (€0). Doe je het op de 2e, dan betaal die ene dag (de 1e van de maand) wel, je ontvangt dan eerst een een factuur voor de hele maand voor het abonnement, waarna je resitiutie ontvangt voor 1 maand minus 1 dag. 

Reageer