beantwoord

Gratis NS flex studenten

  • 7 March 2023
  • 5 reacties
  • 291 Bekeken

Ik heb een kleine vraag betreffende het gratis NS flex abonnement dat studenten kunnen krijgen nadat ze afgestudeerd zijn. Ik heb zojuist mij bachelor afgerond en heb nu een half jaar geen studenten ov omdat ik die tijdelijk stop heb gezet (aangezien ik in september aan een master ga beginnen). Is het mogelijk om nu al gebruik te maken van het gratis NS flex abonnement voor een half jaar en dan het andere half jaar na mijn masterstudie in te zetten? Of is het aan te raden te wachten tot ik mijn masterstudie afgerond heb?

 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 7 March 2023, 14:43

Bekijk origineel

5 reacties

Goedemiddag Merel Baks en welkom bij de NS Community.

Op het moment dat jij je studentenreisproduct stopzet, ook al is dit maar tijdelijk, wordt er een actiecode gegenereerd gelinkt aan het OV-chipkaartnummer waar je studentenreisproduct op stond. Dit wordt maar eenmalig gedaan en deze actie is ook maar één keer bruikbaar. Wanneer je gebruik maakt van deze actie, loopt deze een volledig jaar. Het is niet mogelijk om dit te pauzeren en op een later moment voort te zetten.

Als jij ervoor kiest om nu gebruik te maken van deze actie, dan zou je dus een half jaar kunnen reizen met NS Flex Dal Voordeel zonder abonnementskosten. Als je jouw studentenreisproduct weer activeert in september, wil je het gehele NS Flex contract stopzetten om conflicten te voorkomen. De resterende periode van de actiekorting raak je kwijt.

Ik zou zelf dus adviseren om te wachten met het gebruiken van deze actie totdat je werkelijk geheel klaar bent met je studie. Je kunt er dan namelijk geheel gebruik van maken, in plaats van enkel een half jaar.

Badge +3

Let op dat bij later aanvragen van het Aanbod voor afgestudeerden de actiecode niet zal werken, omdat die nu dus al ‘actief’ is en na 3 maanden (tijdelijk 6 maanden wegens corona) vervalt.

Via de Klantenservice kan je dan het aanbod na je master opnieuw aanvragen.

Let op dat bij later aanvragen van het Aanbod voor afgestudeerden de actiecode niet zal werken, omdat die nu dus al ‘actief’ is en na 3 maanden (tijdelijk 6 maanden wegens corona) vervalt.

Via de Klantenservice kan je dan het aanbod na je master opnieuw aanvragen.

Ooooh ok! Dus als ik het goed begrepen heb is de actiecode nu dus al geldig? Nu vraag ik me wel af of ik dan na de master dan nog wel recht heb op een nieuwe code. Iemand hier enig idee van?

Reputatie 7
Badge +3

Let op dat bij later aanvragen van het Aanbod voor afgestudeerden de actiecode niet zal werken, omdat die nu dus al ‘actief’ is en na 3 maanden (tijdelijk 6 maanden wegens corona) vervalt.

Via de Klantenservice kan je dan het aanbod na je master opnieuw aanvragen.

Ooooh ok! Dus als ik het goed begrepen heb is de actiecode nu dus al geldig? Nu vraag ik me wel af of ik dan na de master dan nog wel recht heb op een nieuwe code. Iemand hier enig idee van?

Je kunt het gratis Dal voordeel.voor studenten maar 1x aanvragen. Of je na een master een nieuwe code krijgt als je deze niet gebruikt, weet ik niet, maar misschien lezen er ex-studenten mee die het wel weten.

Badge +3

Je kunt het gratis Dal voordeel.voor studenten maar 1x aanvragen. Of je na een master een nieuwe code krijgt als je deze niet gebruikt, weet ik niet, maar misschien lezen er ex-studenten mee die het wel weten.

De code wordt (eenmalig, automatisch) actief na het stoppen (verwijderen van je kaart) van je SRP, maar later aanvragen via de Klantenservice is geen probleem.

Het is dezelfde situatie als bij een tussenjaar of stage in het buitenland. Bewaar voor de zekerheid informatie van Mijn DUO (bijv. een screenshot) dat je SRP recent gestopt is.

Reageer