beantwoord

Het abonnement werkt niet

  • 16 February 2024
  • 4 reacties
  • 111 Bekeken

Ik heb geen korting op het treinkaartje van Amsterdam Zuid naar Den Haag tijdens de daluren. Ook kan ik op de website niet vinden hoe ik een passagier kan toevoegen aan mijn abonnement.

icon

Beste antwoord door rvdborgt 16 February 2024, 15:29

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1
  1. Wat voor abonnement heb je precies?
  2. Als je voor het eerst een NS Flex-abonnement hebt besteld voor een bestaande OV-chipkaart, heb je dat dan op een automaat opgehaald? Zo nee, dan moet je dat eerst doen. Volgende wijzigingen gaan wel meteen in.
  3. Je kunt geen mensen aan een abonnement toevoegen. Als een reiziger met je wil meereizen met samenreiskorting, dan moet die zelf iets doen, zie:
    https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/samenreiskorting.html
Reputatie 7
Badge +3

Als het abonnement nieuw aangeschaft is op een kaart die u al had, heeft u dit ook op de kaart gezet bij een automaat? Pas dan kunt u het abonnement gebruiken. 

En u kunt geen passagier toevoegen aan uw abonnement. Als een medereizigers met u met korting wil meereizen moet deze reiziger zelf Samenreiskorting activeren op de eigen OV-chipkaart of een Samenreis e-ticket kopen. Let op, vanaf 19 februari veranderen de regels en is daarvoor een code nodig. Alleen weet nog niemand hoe dat precies werkt omdat daar nog geen informatie over naar de abonnementhouders is gestuurd. Wel is er een overgangsperiode tot ergens in april. 

Reputatie 7
Badge +3

Je krijgt korting met een daluren abonnement als je incheckt met de kaart waarop dat abonnement staat tijdens de daluren.

Je kunt geen kaartjes kopen met korting als je een abonnement hebt.

Voor samenreiskorting zie de link bij @rvdborgt 

Reputatie 3

Om korting tijdens de daluren te krijgen moet u een abonnement nemen (bijvoorbeeld Dal voordeel). In combinatie met deze abonoment mag u 3 medereizigers met korting laten reizen. Een belangrijk voorwaarden is dat de abonoment houder altijd aanwezig is.

 

Deze abonomenten zijn inclusief gratis OV chipkaart. U moet ook uw bestelling ophalen bij een kaartjesautomaat, daarna gaat de abonnement in. Deze abonomenten zijn na 1 maand dagelijks opzegbaar en geldig bij alle trein-vervoerders (uitzondering nachttrein van Arriva).

 

 

Op www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/samenreiskorting.html staat hoe u samenreiskorting kunt krijgen. Dit is alleen mogelijk als 1 persoon een abonnement hebt.

 

Reageer