beantwoord

Het is onmogelik om je abonement stop te zetten bij NS. Je mag nooit meer weg.

  • 10 November 2023
  • 3 reacties
  • 144 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik heb in oktober dit jaar mijn kaart verloren en vervolgens geblokeerd.Ik heb geen niuewe aangevraagd want ben nu buiten NL en zal hem niet meer nodig hebben. Ik probeer dus sinds oktober mijn abonement stop te zetten. Ik heb al UREN kwijtgeraakt om met medewerkers te chatten (heel vaak moet je ook een uur of meer wachten voordat iemand eindelijk regeeerd), maar krijg verschillende reden te horen waarom het dus niet kan. Vervolgens krijg ik een laatste betalingsherinnering NS factuur (Debiteurnummer: 0201340094) om zsm voor het jaar 2024 te gaan betalen. Voor de kaart die niet eens meer bestaat. Mijn vraag is dus: is het eigenlijk normaal? Wat voor service is het?

icon

Beste antwoord door Robert B 10 November 2023, 19:05

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Je zult toch echt bij de Klantenservice moeten zijn, geef duidelijk aan dat je kaart beëindigd is zonder vervanging. Telefonisch is het handigst, via +31307515155 (geen extra kosten binnen de EU).

Reputatie 4

Je kan toch gewoon je abonnement stopzetten in je MijnNS account? Of denk ik nu te makkelijk

Reputatie 7
Badge +3

Je kan toch gewoon je abonnement stopzetten in je MijnNS account? Of denk ik nu te makkelijk

Bij een Flex abbonnement kun je je abonnement in je MijnNS account wijzigen naar Flex Basis en heb je geen abonnementskosten meer. Maar bij een saldo abonnement moet je de opzegging nog ophalen bij ee automaat, wat niet kan als een kaart vervallen en geblokkeerd is of als iemand in het buitenland is. Gezien TS het heeft over een betaling voor het jaar 2024 gaat het om een jaarabonnement op saldo, dus dan moet de opzegging normaal gesproken bij een automaat worden opgehaald. Maar de klantenservice kan het abonnement ook beëindigen als een kaart geblokkeerd is. Dit moet je alleen wel duidelijk aangeven. 

Reageer