Skip to main content

De nieuwe regels samenreiskorting maken het ons alleen maar lastiger en gebruiksonvriendelijker:

Hoe te handelen bij een samenreiziger zonder email en zonder telefoon?

Op 1 dag reis ik met een samenreiziger van A naar B uitcheck; later van B naar C, uitcheck; later van D (niet met OV gekomen) naar E uitcheck; en als laatste traject van E weer naar A.  Hoe gaan we dit doen met samenreiskorting?

Waarom kan er niet een applicatie op de kaartenautomaten op de stations worden gemaakt waarop de code kan worden ingevoerd op de OVkaart van de samenreiziger en zo de samenreiskorting voor de reis worden geregeld? 

Als je bij voorbaat al moet invullen van welk begin station tot welk eind station je gaat, wordt in gevbal van zeker een retour, een spontane verandering in de reis onmogelijk gemaakt!

 

Principieel vind ik verslechteren van het aanbod op wat voor manier dan ook als maatregel tegen agressie een zwaktebod.

Een ander, minder fraudegevoelig aanbod is niet per definitie slechter.

Jongerendagkaart, Keuzedagen en Weekend Vrij afschaffen en iedereen standaard 40% korting geven in de daluren. Als er geld overblijft de spitsabonnementen goedkoper maken. 

Dan gaan dezelfde reizigers als nu weer klagen, want hun goedkope kaartjes gaan eraan.


Jongerendagkaart, Keuzedagen en Weekend Vrij afschaffen en iedereen standaard 40% korting geven in de daluren.

Wishful thinking, gaat niet gebeuren en Weekend Vrij afschaffen al helemaal niet, want dat kost reizigers (ook al zijn sommige treinen in het weekend best druk).

De Jongeren Dagkaart (als overgang tussen Kids Vrij en een ‘volwassenen’ abonnement) is eigenlijk wel 'te goedkoop’, geen wonder dat andere vervoerders daar niet aan meewerken.

 


Jongerendagkaart, Keuzedagen en Weekend Vrij afschaffen en iedereen standaard 40% korting geven in de daluren.

Wishful thinking, gaat niet gebeuren en Weekend Vrij afschaffen al helemaal niet, want dat kost reizigers (ook al zijn sommige treinen in het weekend best druk).

Uiteindelijk is dat natuurlijk een "per saldo" verhaal. Bij een ander tariefsysteem zullen er reizigers afhaken en bijkomen. Waarbij je moet bedenken dat vooral de reizigers zullen afhaken die de nu erg weinig betalen (wat financieel dus niet zo'n ramp is).


als je op een andere manier weinig waardevolle plekken (lees: in het weekend) moet vullen, hoe doe je dat dan zonder zoveel korting te geven? Of bedoel je wel net zo veel korting maar op een andere manier? 


Reageer