beantwoord

Hoe kan ik 1e klas reizen met een flex traject? Zie bijgevoegde foto's.

  • 16 June 2023
  • 6 reacties
  • 215 Bekeken

Ik wil graag bovenstaand abonnement. Er wordt genoemd: na inchecken naar 1e klas wisselen. Wat houdt dit in? Hoeveel kost dit? Hoeveel zou een retour delft-hollands spoor kosten in 1e klas als ik 5x per week reis en bovenstaand abonnement heb? 

icon

Beste antwoord door Robert B 16 June 2023, 19:49

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als je een stap verder gaat (dus klikt op de gele Bestel nu knop) krijg je de mogelijkheid om 1e klas te reizen op je traject. Dat kost voor dit traject €42,30 per maand. 

 

Badge +3

In aanvulling op Momo: het wisselen naar eerste klas na inchecken is voor reizigers met een abonnement voor de tweede klas die af en toe eerste klas willen reizen, bijvoorbeeld als het in de tweede klas in een bepaalde trein erg druk is. Dan kost dit een percentage van de ritprijs tweede klas. Voor Traject Vrij op het afgekochte traject in de spitsuren is dat percentage volgens mij 56%, dus 1,46 euro. Als u altijd eerste klas wil reizen, is het afkopen daarvan voor een vast bedrag op de manier die Momo noemde goedkoper.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

De 1e klas toeslag is 70%, dus een reis 1e klas is 70% duurder dan 2e klas.

Bij Flex Traject Vrij 2e klas en een tijdelijke klassewissel via de app of Mijn NS (dat kan voor één reis zijn, of voor een dag of tot een bepaalde datum, en tot 15 minuten na inchecken) betaal je voor een reis 70% van de de ritprijs 2e klas (want het 2e klas deel is afgedekt door je abonnement).

Voor Delft - HS is dat dus bij aanvang reis in de spits € 1,82 en in de daluren € 1,10

Je abonnement upgraden naar 1e klas kan ook, maar daarmee wordt het 70% duurder dus even uitrekenen hoe vaak je precies 1e klas zou willen reizen… dat zou dan voordeliger zijn bij meer dan 23 keer per maand in de spits.

Badge +3

De 1e klas toeslag is 70%, dus een reis 1e klas is 70% duurder dan 2e klas.

Maar in dit document staat op pagina 16 nog een factor 0,8 voor de spits bij Altijd Vrij 🤔

Badge +3

De 1e klas toeslag is 70%, dus een reis 1e klas is 70% duurder dan 2e klas.

Maar in dit document staat op pagina 16 nog een factor 0,8 voor de spits bij Altijd Vrij 🤔

Ah, oke. Als dat ook geldt voor Traject Vrij (lijkt me wel) dan heb je gelijk, en wordt die € 1,82 dus € 1,46 en is upgraden naar altijd 1e klas dus pas gunstiger bij 30 enkele reizen per maand 1e klas in de spits.

Hallo Hibadarras en welkom bij de NS Community,

 

Kan je je redden met alle gegeven antwoorden hierboven? Mocht je nog vragen hebben dan mag je deze hier altijd gerust stellen.

Reageer