beantwoord

Hoe kan ik aantonen dat ik wel gewoon geldig reisrecht had? Ik heb een email en 50 euro onterechte boete gekregen.

  • 8 February 2024
  • 26 reacties
  • 565 Bekeken

  • Reisadviseur*
  • 7 reacties

Vandaag ontving ik een email van de NS dat ik 50 euro moet betalen omdat ik ongeldig reisrecht had op 5 februari. Op maandag reis ik regelmatig retour van Amsterdam naar Amersfoort. Aangezien ik een pas en abonnement heb check ik altijd gewoon in en uit. Ik heb al een keer eerder op dit traject onterecht de melding gekregen dat ik niet zou hebben uitgecheckt. Dat was destijds ook onterecht.

Nu wordt er gesteld dat ik niet heb ingecheckt in Amersfoort voor mijn terugreis. Om überhaupt het station uit te kunnen of naar de perrons te kunnen gaan staan er poortjes met hoge deuren. Ik check dus gewoon in en uit. Op die dag ging het poortje open na mijn incheck. Ik zag de bevestiging op het scherm bij het opengaan van de deurtjes. zonder pas geen open deur. Anders gaan ze niet eens open. Hoe kan ik dit bewijzen? Als iemand zou willen reizen zonder te betalen is het nagenoeg onmogelijk om erover heen te klimmen. Ik hoor het graag want ik vind het bijzonder vervelend hiervan beschuldigd te worden. Ik neem aan dat er camera’s hangen in de centrale hal waar ik ben in en uitgecheckt?

Uit mijn reishistorie blijkt toch ook gewoon dat ik een normale reiziger ben? Ik vind het echt een lastige zaak. Ik hoor graag wat ik nu moet of kan doen?

icon

Beste antwoord door Enna 9 February 2024, 21:02

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 3

Fijn dat het opgelost is. Maar als je volgende week weer gaat reizen naar Amersfoort zou ik wel even goed checken welk poortje je gebruikt bij het inchecken. Volgens mij zijn bij inchecken de paar meest rechtse poortjes van Keolis, alle anderen van NS. 

 

Volgens mij is dat wel zo bij de hoofdingang. Achteringang is anders. 3e ingang weet in niet ( gebruik ik zelden )

Reageer