Skip to main content
Antwoord

Hoe kan ik een factuur krijgen met alleen mijn abonnement erop?

  • May 4, 2023
  • 8 reacties
  • 357 Bekeken

Voor mijn werk probeer ik mijn NS abonnement te declareren. Echter mogen er op die factuur uiteraard geen prive ritten staan, wat wel op de standaard factuur van NS staat. Waar kan ik factuur opvragen met alleen mijn abonnement kosten?

 

Alvast bedankt!

Beste antwoord door mrfreeze

Hoi Mart75,

Dat is niet mogelijk.

Als je privéritten gescheiden wilt houden, zul je daar een andere OV-chipkaart voor moeten gebruiken. Of misschien kun je ze op de factuur ‘uitgummen'.

8 reacties

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • Antwoord
  • May 4, 2023

Hoi Mart75,

Dat is niet mogelijk.

Als je privéritten gescheiden wilt houden, zul je daar een andere OV-chipkaart voor moeten gebruiken. Of misschien kun je ze op de factuur ‘uitgummen'.


  • Reisleider*
  • May 4, 2023

Je vraagt een vergoeding en bewaart de factuur zelf. Als je werkgever die wil zien, geef je alleen het bovenste stuk van de factuur.


Stijn NS
  • Oud Moderator
  • May 4, 2023

Goedemorgen Mart75 en welkom bij de NS Community.

Zoals al is aangegeven is het niet mogelijk om een factuur te krijgen met een deel van jouw reizen. De facturen die je krijgt zullen altijd alle reiskosten bevatten die met die factuur in rekening gebracht worden.

Je kunt via je Mijn NS account echter wel een declaratieoverzicht maken van reizen, waarbij jij zelf kunt bepalen welke reizen je wilt mee nemen. Log daarvoor in je Mijn NS account via de website. Via de optie ‘Reishistorie’ kun je alle reizen inzien en een declaratieoverzicht maken.

Op dit moment is er wel een storing gaande, dus momenteel zul je dit niet kunnen uitvoeren. Probeert het later vandaag of op een andere dag nogmaals.


mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • May 4, 2023

Maar daar staan dan de abonnementskosten weer niet op, terwijl die juist gedeclareerd moeten worden zoals ik het begrijp.


Forum|alt.badge.img+1

Op dit moment is er wel een storing gaande, dus momenteel zul je dit niet kunnen uitvoeren. Probeert het later vandaag of op een andere dag nogmaals.

 

Het aantal storingen bij NS is echt absurd hoog. Is al jarenlang het geval en oplossingen zijn dus blijkbaar ver weg. Bij NS is een dag zonder storing een dag niet geleefd??


Stijn NS
  • Oud Moderator
  • May 4, 2023

Maar daar staan dan de abonnementskosten weer niet op, terwijl die juist gedeclareerd moeten worden zoals ik het begrijp.

Ik zie nu dat ik het eerste bericht verkeerd heb gelezen inderdaad. Ik dacht dat het ging om gemaakte reizen, niet om de abonnementskosten. Het uitdraaien van een declaratie bied dan helaas weinig meerwaarde.


  • Reisleider*
  • May 4, 2023

 

Het aantal storingen bij NS is echt absurd hoog. Is al jarenlang het geval en oplossingen zijn dus blijkbaar ver weg. Bij NS is een dag zonder storing een dag niet geleefd??

Niet overdrijven, heb misschien eens per jaar dat ik even niet bij de reishistorie kan. Als dat nou je grootste probleem is...


Forum|alt.badge.img+1

 

Het aantal storingen bij NS is echt absurd hoog. Is al jarenlang het geval en oplossingen zijn dus blijkbaar ver weg. Bij NS is een dag zonder storing een dag niet geleefd??

Niet overdrijven, heb misschien eens per jaar dat ik even niet bij de reishistorie kan. Als dat nou je grootste probleem is...

 

Ik heb het hier niet alleen over storingen in mijn NS maar ook bijvoorbeeld met e-tickets en dergelijke. Ook actueel is dat je bijvoorbeeld nu niet kan zien of er een ov-fiets beschikbaar is. Voor zo'n groot bedrijf heeft het echt wel heel vaak en ook langdurig last van storingen.