beantwoord

hoe kan ik een nieuwe pasfoto uploaden?

  • 12 October 2023
  • 4 reacties
  • 237 Bekeken

hoe kan ik een nieuwe pasfoto uploaden? ik begrijp niet hoe ik dat moet doen. Heb nieuwe foto, maar hóe verder?

icon

Beste antwoord door Tochjo 12 October 2023, 10:32

Bekijk origineel

4 reacties

Goedemorgen Eliser, welkom bij de NS Community.

Hoe dit precies te werk gaat is te vinden op: Pasfoto uploaden voor OV-chipkaart | Reisinformatie | NS

Badge +3

Als u van NS het verzoek hebt gekregen om een nieuwe pasfoto aan te leveren, dan kunt u dat hier doen.

Als u geen bericht van NS hebt ontvangen, dan kunt u geen nieuwe pasfoto aanleveren.

Reputatie 3

Het eenvoudigste is contact opnemen met de klantenservice van OV-chipkaart, niet de NS. Tot mijn grote frustratie kreeg ik telkens zonder aankondiging of verzoek een foto te uploaden een nieuwe OV-chipkaart met een stokoude pasfoto (ik heb een dalurenabonnement, dus mijn chipkaart wordt gratis vernieuwd). Na de zoveelste keer is het via OV-chipkaart gelukt om eindelijk een nieuwe foto op mijn kaart te zetten. En ja … NS zal wel beweren dat ik ooit toestemming heb gegeven mijn foto opnieuw te gebruiken, maar ze kunnen ook wel bedenken dat het na 15 jaar misschien eens tijd is voor een nieuwe foto? Wellicht gewoon de regel instellen dat er elke 10 jaar een actuele foto gevraagd wordt. 

Het eenvoudigste is contact opnemen met de klantenservice van OV-chipkaart, niet de NS. Tot mijn grote frustratie kreeg ik telkens zonder aankondiging of verzoek een foto te uploaden een nieuwe OV-chipkaart met een stokoude pasfoto (ik heb een dalurenabonnement, dus mijn chipkaart wordt gratis vernieuwd). Na de zoveelste keer is het via OV-chipkaart gelukt om eindelijk een nieuwe foto op mijn kaart te zetten. En ja … NS zal wel beweren dat ik ooit toestemming heb gegeven mijn foto opnieuw te gebruiken, maar ze kunnen ook wel bedenken dat het na 15 jaar misschien eens tijd is voor een nieuwe foto? Wellicht gewoon de regel instellen dat er elke 10 jaar een actuele foto gevraagd wordt. 

Waar heb jij dit gedaan op de website van OV-chipkaart?

Reageer