Skip to main content

Ik probeer al sinds twee weken een NS Flex Altijd Vrij-abonnement aan te kopen. Aangezien NS mijn gratis OV-chipkaart niet naar het buitenland wilde opsturen, moest ik die eerst wel nog zelf aankopen. Daarbij kreeg ik ook direct de instructie om niet online, maar telefonisch een abonnement af te sluiten omdat ik met een Belgisch rekeningnummer zou betalen.

Toen m’n OV-chipkaart thuis aankwam, heb ik diezelfde dag nog naar NS gebeld met de vraag om de aankoop van het abonnement te voltooien. Alles leek goed te gaan totdat mijn rekeningnummer werd ingegeven. Er verscheen hoegenaamd een foutmelding gelinkt aan EDR Credit Services. Het betekende volgens de persoon van de klantenservice dat ik nog een onbetaalde rekening heb openstaan ergens in Nederland. Totaal onmogelijk, maar ik kreeg toch het advies EDR te contacteren.

Wanneer ik EDR belde, wisten ze me vrij snel te vertellen dat de foutmelding te linken was aan het feit dat ik een buitenlandse bankrekening wilde gebruiken. Concreet betekende het dat ze überhaupt geen dossier van me hebben en dat het daardoor dus ook aan NS is om het probleem op te lossen. Meerdere telefoongesprekken én een bezoek aan een fysieke servicebalie in Maastricht later ben ik evenwel nog steeds niets wijzer geworden. De conclusie is steeds weer dat ze niets voor me kunnen doen omdat de foutmelding er steeds weer komt - en dus dat ik wel érgens schulden moet hebben. Dat precies dezelfde fout ook verschijnt wanneer anderen hun rekeningnummers bij andere banken voor me doorgeven, wordt ogenschijnlijk helemaal genegeerd.

Wat moet ik doen? Heeft iemand enig idee hoe ik alsnog met mijn Belgische bankrekening een NS Flex Altijd Vrij-abonnement kan aanschaffen? Het is zeer urgent en ik word er moedeloos van.

Hoi Nathan,

 

Welkom op dit forum. Helaas zijn er al zeer veel landgenoten die een lijdensweg met NS hebben met betrekking tot dit probleem. Recent is er onderstaand topic geweest, maar er zijn er helaas veel meer.

Misschien een klacht indienen vanwege discriminatie?

 

 


Welkom bij de NS Community!

Een kredietcheck (voor NS Flex) ging voorheen via Focum maar tegenwoordig blijkbaar via EDR, en dat gaat mis?

Zie dit recente topic over precies hetzelfde. En de aanhouder wint, dus blijf volhouden! 

 


Dit is al de derde keer binnen ca. 3 weken dat er iemand van het kastje naar de muur wordt gestuurd omdat de kredietcheck bij EDR niet werkt voor een buitenlands rekeningnummer en NS daar kennelijk niet mee kan omgaan.

Zou een van de moderatoren hier eens naar kunnen vragen?


Welkom bij de NS Community!

Een kredietcheck (voor NS Flex) ging voorheen via Focum maar tegenwoordig blijkbaar via EDR, en dat gaat mis?

Zie dit recente topic over precies hetzelfde. En de aanhouder wint, dus blijf volhouden! 

 

Volgens mij gaat het alleen voor iemand niet woonachtig in Nederland via EDR. Maar uiteindelijk weinig verschil. 


Volgens mij gaat het alleen voor iemand niet woonachtig in Nederland via EDR. Maar uiteindelijk weinig verschil. 

Dan vraag ik me af welk probleem EDR zou moeten oplossen...


Het is inmiddels wel duidelijk dat NS gewoon geen buitenlandse klanten wil hebben. Bedrijf doet alleen maar moeilijk en er is na 10 jaar!!!! nog altijd geen duidelijke werkwijze voor buitenlandse klanten. NS wil dus blijkbaar geen klanten maar moet nog wel even 40 miljoen zien te vinden. Ik vind het bijzonder.


Reageer