beantwoord

hoe kan ik mijn korting toepassen als ik van België naar nederland reis?

  • 30 January 2022
  • 4 reacties
  • 384 Bekeken

Ik wil van brussel naar Utrecht reizen.

Ik heb 40% korting in Nederland maar niet in België. Ik moet op NS international een kaartje kopen. Hoe kan ik mijn korting voor het nederlandse gedeelte krijgen?

icon

Beste antwoord door Thom 30 January 2022, 16:36

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U koopt een kaartje van Brussel naar Utrecht en dan kunt u invullen dat u 40 procent korting in Nederland krijgt. Het wordt automatisch verrekend. U opent het poortje met de code op de e-ticket en u neemt uw chipkaart mee als bewijs dat u recht heeft op korting. Niet mee inchecken dus. Vul het in bij kortings- en loyaltykaarten. U mag uw kaartje ook rustig bij B-Europe kopen.

De ochtendspits geldt wel, maar de middagspits niet bij een internationale reis. U heeft dus door de week ook korting van vier tot half zeven.

Reputatie 7
Badge +1

U koopt een kaartje van Brussel naar Utrecht en dan kunt u invullen dat u 40 procent korting in Nederland krijgt. Het wordt automatisch verrekend. U opent het poortje met de code op de e-ticket en u neemt u chipkaart mee als bewijs dat u recht heeft op korting. Niet mee inchecken dus. Vul het in bij kortings- en loyaltykaarten. U mag uw kaartje ook rustig bij B-Europe kopen.

Dat kan, maar is 1 euro per enkele reis duurder.

Reputatie 7
Badge +1

Aan het winket van de NMBS wordt 7 € aan extra ´service´kosten berekend.

Je bent niet verplicht bij dat NS-INT te kopen, er zijn al enkele jaren ook andere private aanbieders die hetzelfde kunnen, Zoals bvb happyrail van de TreinReisWinkel

Als meer tijd als geld hebt, dan is het meestal voordeliger met die NMBS tot Roosendaal te reizen met apart biljet (zit in elke B-automaat) en vanaf daar op de chip. Dat komt omdat juist het grenstraject Noorderkempen-Breda behoorlijk hoog wordt beprijsd.

Door tenminste 1 week tevoren te kopen kan je van voordeeltarief gebruik maken (althans, als dat nog zo is, heb dit al jaren niet meer genoemd gezien), dat is vaak nog voordeliger als de combi als me NS/korting, geen treinbinding, wel pas vanaf 9.00

Reputatie 7
Badge +1

Aan het winket van de NMBS wordt 7 € aan extra ´service´kosten berekend.

5 euro voor gewone tickets (geen Thalys of Eurostar) naar Nederland (geen kosten naar Roosendaal of Maastricht).

Door tenminste 1 week tevoren te kopen kan je van voordeeltarief gebruik maken (althans, als dat nog zo is, heb dit al jaren niet meer genoemd gezien), dat is vaak nog voordeliger als de combi als me NS/korting, geen treinbinding, wel pas vanaf 9.00

De "Early bird” geldt ook voor 9 uur. Of je daarmee goedkoper uit bent, hangt heel erg af van je precieze vertrek- en aankomststations en op welke dag je reist. Sommige combinaties leveren niet veel korting op en in het weekend (vr-zo) is er minder vroegboekkorting. Eventueel kun je op de grens splitsen met vroegboekkorting in België en voordeelurenkorting in Nederland.

Reageer