Skip to main content
Antwoord

Hoe kan ik zien op mijn nieuwe OV chipkaart of mijn abonnement er op staat

• May 7, 2025
  • 9 reacties
  • 444 Bekeken

Hoe kan ik zien op mijn nieuwe OV chipkaart of mijn abonnement er op staat

Beste antwoord door Momo

Dit kun je checken in je MijnNS account onder “Producten" en dan bij de betreffende kaart (als deze kaart nog niet gekoppeld is dien je dit nog te doen). Let wel, wanneer je een abonnement icm een nieuwe kaart hebt besteld is dit abonnement pas zichtbaar vanaf de ingangsdatum. Stel je heb het besteld op donderdag 1 mei met een ingangsdatum van 8 mei (eerder dan 7 dagen vanaf besteldatum kan niet), dan is je abonnement pas op 8 mei (morgen) zichtbaar in je MijnNS account. 

9 reacties

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • May 7, 2025

Het is verstandig om Mijn NS aan te maken, daar is het te zien. Let wel op de ingangsdatum van het nieuwe abonnement. De kaart wordt vaak een paar dagen eerder opgestuurd en het abonnement kan dan nog niet geldig zijn en het wordt ook niet vermeld als u geen MijnNS heeft en het nummer niet toevoegt.

Veel mensen denken ik heb de kaart, dus ik kan er al mee reizen. Vaak is dat dus niet zo.

Heeft u de bevestigingsmail gekregen?

Floor NS
Moderator
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • May 7, 2025

Hi Bertos! Welkom bij de NS Community. 

Heb je een vervangende OV-chipkaart besteld of heb je een NS abonnement met een nieuwe OV-chipkaart besteld? In beide gevallen zou je het abonnement in jouw Mijn NS-account terug moeten zien.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • Antwoord
  • May 7, 2025

Dit kun je checken in je MijnNS account onder “Producten" en dan bij de betreffende kaart (als deze kaart nog niet gekoppeld is dien je dit nog te doen). Let wel, wanneer je een abonnement icm een nieuwe kaart hebt besteld is dit abonnement pas zichtbaar vanaf de ingangsdatum. Stel je heb het besteld op donderdag 1 mei met een ingangsdatum van 8 mei (eerder dan 7 dagen vanaf besteldatum kan niet), dan is je abonnement pas op 8 mei (morgen) zichtbaar in je MijnNS account. 

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • May 7, 2025

Gansight is weer helemaal in de war. Ik wil ​@Momo een privéberichtje sturen, en krijg ​@Floor NS. ‘Bewerk’ is ook al weer een paar dagen gestoord.

Floor NS
Moderator
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • May 7, 2025

Goed dat je dit aangeeft Thom. Ik zet jouw signaal hierover door. 

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • May 7, 2025

Wanneer je al een abonnement had en de nieuwe kaart niet via kaartvervanging hebt aangevraagd, dan heb je kans dat het abonnement er niet op staat. Neem dan telefonisch, via X, Facebook of chat contact op met NS klantenservice.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • May 7, 2025

Gansight is weer helemaal in de war. Ik wil ​@Momo een privéberichtje sturen, en krijg ​@Floor NS. ‘Bewerk’ is ook al weer een paar dagen gestoord.

Oh, nu ben ik benieuwd wat je me wilde vertellen. Er zit toch niet weer een domme spelfout in mijn antwoord?

Forum|alt.badge.img+1

Oh, nu ben ik benieuwd wat je me wilde vertellen. Er zit toch niet weer een domme spelfout in mijn antwoord?

Ik denk dat jullie binnen een minuut ongeveer hetzelfde antwoord hebben gegeven. 

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • May 7, 2025

Als je het zeker wilt weten dan maak een Mijn OV-chip account aan, daar krijg je precies te zien welke producten er op je kaart staan (en actief zijn).

Zo kun je bijvoorbeeld zien of het bus/tram/metro deel van NS Flex er op staat.