Hoe krijgen wij ons beider Flex voordeel abonnement onder dezelfde voorwaarden? | NS Community
beantwoord

Hoe krijgen wij ons beider Flex voordeel abonnement onder dezelfde voorwaarden?

  • 4 June 2022
  • 5 reacties
  • 163 Bekeken

Mijn vrouw en ik hebben allebeide een NS Flex voordeel Dal abonnement.

Als ik op mijn kaart ga reizen hoef ik er nooit voldoende saldo op te hebben, terwijl mijn vrouw er eerst minimaal 20 euro op moet hebben staan, voordat ze kan reizen. Ik begrijp niet hoe dat kan met hetzelfde abonnement, maar zou het heel gemakkelijk vinden als zij de zelfde voorwaarden op haar abonnement had, dus achteraf betalen. 

Ik kan niet bij de uitleg van de Flex-voordeel abonnementen zien hoe ik dat kan veranderen.

Kunt u mij helpen en zeggen hoe ik dat moet doen?

 

*persoonlijke gegevens verwijderd door moderator*

 

Bij voorbaat mijn dank, E.H. Brinkman

icon

Beste antwoord door Thom 4 June 2022, 18:55

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Heeft uw vrouw ook echt een NS Flex Dal Voordeel abonnement of heeft zij een Dal Voordeel abonnement op saldo?  Krijgt zij bv ook iedere maand een factuur voor €5,10 abonnementsgeld plus kosten van gemaakte reizen of krijgt zij eens per jaar een factuur voor €61,20?

Reputatie 7
Badge +1

Haal METEEN=NU al die persoonl. gegevens weg-dat is de deur openzetten naar misbruik. Al zal in de praktijk een moderator als ´ie langskomt dat ook meteen doen.

Dit is een openbaar forum toegankelijk voor iedereen-om te lezen al zonder registratie.

Reputatie 7
Badge +4

Uw vrouw moet het abonnement gewoon overzetten naar Flex Dalvoordeel. Als ze overgaat naar Flex vervalt Dalvoordeel op saldo automatisch. Ze krijgt bovendien automatisch een evenredig deel van de ruim zestig euro abonnementskosten per jaar terug. Kies voor NS Flex, die keuze staat al aan.

 

Volg deze link:

https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/producten/2 en volg de stappen nauwkeurig. Hou de kaart bij de hand. Neem MijnNS als u het nog niet heeft.

 

De moderator zal waarschijnlijk uw nummers verwijderen. U kunt dat nu niet meer zelf doen, want het moet binnen een uur.

Reputatie 7
Badge +3

Gezien uw leeftijd komt u beiden in aanmerking voor keuzedagen-abonnementen (7 vrije reisdagen in de daluren voor €26). Heeft u deze niet en wilt u deze ook niet, dan kan uw vrouw het beste haar abonnement naar Flex Dal voordeel overzetten als zij nu nog op saldo reist.

Reputatie 7
Badge +4

In het geval dat keuzedagen gewend zijn, lijkt beide een reizen op saldo abonnement inderdaad beter. Maar als eentje al Flex heeft, speelt dat mogelijk niet. Goed opgemerkt.

 

Het echtpaar Brinkman kan volgens mij veel beter allebei op saldo gaan reizen, keuzedagen aanvragen en automatisch opladen op beide kaarten zetten. Dan is er nooit te weinig saldo en kunnen ze samen zeven dagen overal naar toe voor nog geen vier euro per dag.

Maar ja, dat was de vraag natuurlijk niet.😇

 

 

Reageer