Skip to main content

Als ik vandaag voor 18:00 een NSFlex aanvraag. Wanneer krijg ik dan mijn pas? Pas over 9 dagen want twee weekenden ertussen?

Bij de bestelling van uw abonnement kiest u zelf de ingangsdatum. Omdat NS een week rekent voor de levering van de kaart, kan de ingangsdatum bij vandaag bestellen 4 oktober of later zijn.

U kunt er in principe van uitgaan dat u de kaart binnen een week ontvangt. Hebt u de kaart op 4 oktober niet en wilt u toch uw abonnement gebruiken, dan kunt u contact opnemen met de klantenservice om de mogelijkheden te bespreken. Waarschijnlijk krijgt u dan couponcodes om e-tickets te bestellen met de korting van uw abonnement.


Vandaag is het 1 okt 2024 maar 16 okt begint ik te werken in een andere woonplaats. Daarvoor is een trajectabbo in mijn geval het meest geschikt. Maar om geen dagen en weken voor niks te betalen, welke dag is beter om mijn abbo te laten ingaan? Een ov chip heb ik al!

Bij voorbaat dank


Hoi Stophiernietmaarrijddoor,

Als je het abonnement 16 oktober voor het eerst gaat gebruiken, zou ik het ook 16 oktober in laten gaan. Dan betaal je geen dag teveel.


U kunt vanaf morgen (2 oktober) of later alvast de abonnement bestellen. 

Bij uw gegevens invullen staat onderaan een kalender waar u kunt aangeven dat u het abonnement op 16 oktober wilt laten ingaan.

 

Op 16 oktober moet u naar de kaartjes automaat, scan uw OV chipkaart en druk op bestelling ophalen.


Dank jullie wel!

Ik ga idd morgen(2 okt) alvast de abbonnement bestellen, en dan in laten gaan op 16 okt. Want dan zal ik de abbo voor het eerst gebruiken.

 

Nog ff snel:

Hoelang na het ophalen van mijn bestelling kan ik dan ermee rijden? Is dat meteen na een uur, of moet ik het eerst activeren door naar het station te gaan en in te checken? 

 


U kunt (na aankoop)uw abonnement bevestigen in de kaartjes automaat. Dit kan op datum dat u uw abonnement in gaat (16 oktober).

Scan uw OV chipkaart, ga naar bestelling ophalen en scan nogmaals uw OV chipkaart. Dit kan op alle treinstations en supermarkten met OV chipkaart automaat.

Na het ophalen van uw abonnement in de kaartjes automaat kunt u uw abonnement gelijk gebruiken.

U krijgt een email met uitleg nadat u uw abonnement gekocht hebt.

 

Krijgt u gratis een nieuwe OV chipkaart (bij bestellen aangeven dat u geen OV chipkaart hebt), dan hoeft u niet naar de automaat.

Indien uw OV chipkaart verloopt krijgt u gratis een nieuwe OV chipkaart, indien u een betaalde abonnement hebt.

 

 

Ook als u gratis reis (trajectabbo) moet u altijd inchecken en uitchecken (pootjes of paal) bij de juiste vervoerder.

 

U kunt met NS flex (trajectabbo) geen geld op uw OV chipkaart zetten, u krijgt achteraf een factuur van uw gemaakte kosten wat met automatische incasso van uw rekening af wordt gehaald. Saldo dat u op uw OV chipkaart hebt staan krijgt u na 1 maand terug (indien u het abonnement op uw huidige OV chipkaart laat zetten).

 

Ook reizen met bus wordt met automatische incasso betaalt.


Let op. Een abonnement mag alleen op een persoonlijke OV-chipkaart (met naam en foto) geladen worden, niet op een anonieme.


Let op. Een abonnement mag alleen op een persoonlijke OV-chipkaart (met naam en foto) geladen worden, niet op een anonieme.

Heeft er weinig mee te maken.


...…

Een ov chip heb ik al!

Bij voorbaat dank

 

Let op. Een abonnement mag alleen op een persoonlijke OV-chipkaart (met naam en foto) geladen worden, niet op een anonieme.


Reageer