hoe moet ik mijn daluren abonnement weer aanzetten | NS Community
beantwoord

hoe moet ik mijn daluren abonnement weer aanzetten

  • 1 July 2022
  • 8 reacties
  • 670 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

hoe moet ik mijn daluren abonnement weer aanzetten 

icon

Beste antwoord door Thom 1 July 2022, 20:41

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als u een Flex dalurenabonnement had en dit hebt omgezet, kunt u dit weer terugzetten op MijnNS. Is dit minder dan een maand geleden dan moet u even contact opnemen met Klantenservice.

Bellen is mogelijk het makkelijkste: 030 7515155.

Als u op saldo reisde en dat weer wilt doen:

 

https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/producten/2

Kies in dat geval voor op saldo

Welkom bij de NS Community, Panka!

 

Hoe je je abonnement weer kunt aanzetten hangt af van het soort abonnement. Als je een abonnement had waarbij je op saldo reisde, dan kun je het abonnement simpelweg via de website bestellen. Gaat het om NS Flex, dan kun je dit weer activeren in Mijn NS.

Mocht je er niet uit komen dan kun je altijd contact opnemen met de klantenservice. Zij helpen je hier graag verder mee.

Edit: ik zie dat Thom me nipt voor was 😁

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Dat kan via Mijn NS (website), via de NS app kan het niet.

Rechtstreeks via de webshop kan ook (daar kom je ook uit via Mijn NS).

Reputatie 1

We hebben momenteel ook Flex basis maar willen Flex dal voordeel m.i.v. 1 september gebruiken. En tot en met 12 september. Wanneer moeten we dit activeren en hoe/wanneer op tijd weer deactiveren?

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Wijzigingen binnen Flex worden altijd direct verwerkt. Als je het op 1 september in wil laten gaan, moet je het dus op 1 september wijzigen in Mijn NS. Op 12 september deactiveren kan niet, je kunt pas na een maand weer wijzigen.

Reputatie 1

Hartelijk dank voor de snelle reactie.Een maand is bij de flex abonnementen 30 dagen en niet van eerste tot laatste dag van de maand

Als voorbeeld op 15 augustus wijzigen, flex dal voordeel loopt tot en met 14 september (één maand mits tijdig opgezegd) en wijzigingen gaan per direct in.

 

Badge +3

Dat klopt, met de toevoeging dat “tijdig opzeggen” dan betekent opzeggen op 15 september. Eerder kan niet. U betaalt dan geen abonnementsgeld voor 15 september.

Reputatie 7
Badge +3

Hartelijk dank voor de snelle reactie.Een maand is bij de flex abonnementen 30 dagen en niet van eerste tot laatste dag van de maand

Bij Flex is een maand inderdaad niet van de eerste tot de laatste dag van de maand, maar het is ook niet altijd 30 dagen, het is een maand gerekend vanaf de ingangsdatum. Bij een maand van 31 dagen duurt de maand bij Flex dus ook 31 dagen en geen 30 dagen. Zo heb ik mijn abonnement 8 juli aangezet, de maand waarin ik niet kan wijzigen loopt t/m 7 augustus en op 8 augustus kan ik weer wijzigen. 

 

Reageer