beantwoord

hoe verder reizan na 16:30?

  • 27 February 2024
  • 5 reacties
  • 104 Bekeken

Flex dal voordeel abbo dus tussen 16:00 en 18:30 geen korting. Moet ik dan een kaartje kopen en op m’n kaart zetten of wordt dit gewoon aan het einde van de maand verrekend? 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 27 February 2024, 16:06

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Zeeuwsknoopje,

Je kunt ook buiten de daluren gewoon in- en uitchecken met je OV-chipkaart. Als je geen recht op korting hebt, wordt op de factuur het volle tarief in rekening gebracht.

Let op: het tijdstip van inchecken bepaalt het tarief voor de hele reis. Als je dus om 15.45 uur incheckt krijg je korting op de hele reis, ook als die grotendeels in de spits plaatsvindt. Andersom geldt hetzelfde: als je om 18.15 uur incheckt krijg je géén korting, ook als de reis grotendeels in de daluren plaatsvindt.

Reputatie 7
Badge +1

Zo lang je voor 16:00 uur incheckt blijft je korting na 16:00 uur gewoon doorlopen. Met NS Flex moet je nooit een kaartje kopen want alles wordt op de maandelijkse factuur berekend. Ik snap eerlijk gezegd je vraag ook nog niet helemaal wat bedoel je met 16:30 uur?

Reputatie 4

Gewoon in en uitchecken. Wordt achteraf verrekend.

Denk verder wel na over wanneer je reist. De inchecktijd bepaald de prijs, met 5 miniten speling in het voordeel vd reiziger.

16.04 is de gehele rit alsnog met korting, 16.05 is voltarief.

Andersom ook. 18.24 is hele rit VOLtarief. 18.25 is korting.

 

Daarom zie je dus ook iedereen rond 9.00 uur en 18.30 bij de poortjes wachten op het kortingsmoment van 8.55 en 18.25.

Bedankt mr Freeze voor de uitleg. Ik vond het wat verwarrend.

@Henk jaaa die 16:30 klopt niet, moest 16:00 zijn. Maar ik heb m’n antwoord.

bedankt! 

Bedankt iedereen :) 

Reageer