beantwoord

Hoe wijzig ik mijn NS Flex abbonement?

  • 28 February 2023
  • 9 reacties
  • 945 Bekeken

Beste lezer,

Ik heb het al vaak geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. HOE wijzig ik mijn NS flex abbonement? Ik lees overal dat ‘ie gemakkelijk aan en uit te schakelen is, maar kan echter nergens vinden waar? Via de app? Ook geprobeerd maar geen succes. Kan het online en op google ook niet vinden. Dus hoor graag stap voor stap hoe het wel moet? 

icon

Beste antwoord door Lorena NS 28 February 2023, 14:48

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hey MarijnVisser en welkom bij de NS Community! 
Dit kun je eenvoudig doen via jouw Mijn NS-account (via de app kan dit niet). Wanneer je een account hebt aangemaakt, kun je jouw kaart koppelen en ook jouw abonnement aanpassen. Mocht daarbij iets niet lukken, laat jouw account dan even nakijken door onze klantenservice.

HI Lorena,

Wil je mij dan uitleggen welke stappen ik moet volgen in Mijn NS account? Dat is via jullie website toch? Lukte me ook nog niet te vinden… 

Reputatie 7
Badge +3

Ga in MijnNS naar “Mijn producten” en klik daar op “Ander abonnement kiezen". Dan kom je in de webshop waar je een ander abonnement kan kiezen. Wil je tijdelijk geen kortings/vrij abonnement kun je daar Flex Basis kiezen van €0 per maand. 

Dank! Maar dan moet je eenmalig €10 betalen? Dat schiet niet op toch? 

Reputatie 7
Badge +3

Nee, als al Flex hebt hoef je geen €10 te betalen, dat is alleen als je nog geen Flex hebt, dus van reizen op saldo overstapt naar Flex Basis.

Als het goed is zie je onderstaand. Er staat wel een melding dat je bij een nieuwe abonnement eenmalig €10 moet betalen, maar dat nieuwe abonnement is dus alleen als je nog geen Flex hebt. Het totaal bedrag aangegeven is €0

 

Vervolgens zul je dit zien, er is dus geen stap waar je nog iets betaalt.

 

 

 

Bij een kaart waar je van reizen op saldo naar Flex Basis gaat heb je meer stappen, in stap 3 (betalen) zie je dan wel dat je die €10 moet betalen. Maar dat is dus niet van toepassing als je al een Flex abonnement heb op de kaart die je wilt wijzigen naar Flex Basis.

 

Precies! Ik heb dezelfde vraag. Totaal niet duidelijk dit. Dat schuifje, dat je zo leuk in de reclame ziet, van uit en aan, is nergens te vinden. En inderdaad lijkt het alsof je wéér 10 euro moet betalen. Vervelend dit! Hierdoor loop ik steeds langer met een bepaald abonnement wat ik helemaal niet meer wil, omdat ik op een gegeven moment opgeef en denk: ‘ik doe het later wel.’ Zeer jammer dat het niet via de app kan. 

Reputatie 7
Badge +3

Dat schuifje in de reclame is er niet, zal alleen zo getoond zijn om aan te geven dat je makkelijk kan wisselen tussen wel of geen abonnement, al moet je daar wel iets meer qua handeling voor doen dat zo wordt getoond.

En nogmaals, als je al Flex hebt betaal je die €10 niet, dat is echt slechts eenmalig als je vanaf Reizen op saldo naar Flex Basis of Flex Weekend Voordeel gaat. Je moet dan alleen niet als je even geen abonnement wilt, Flex helemaal opzeggen en van de kaart verwijderen want dan ben je daarna wel weer een nieuwe Flex klant. 

In de webshop waar je naar toe wordt gelinkt als je een Flex abonnement wilt wijzigen staat bij Flex Basis nu dit:

 

bizar hoe ingewikkeld dit is. het is totaal niet duidelijk vermeld. zelfs als ik de onderstaande stappen krijg ik deze melding '’ De ingevoerde kaart bevat een bestaand contract, log in om deze te wijzigen.'’

 

lijkt wel een ontmoediging beleid dit !

 

probeer ik de klanten service te bellen word ik 5x meteen weg gedrukt of staat de telefoon blijkbaar uit.

Badge +3

bizar hoe ingewikkeld dit is. het is totaal niet duidelijk vermeld. zelfs als ik de onderstaande stappen krijg ik deze melding '’ De ingevoerde kaart bevat een bestaand contract, log in om deze te wijzigen.'’

Welkom @rubentrtrrttrrt2 

Je hebt al een Flex abonnement dat je wilt wijzigen/pauzeren naar Flex Basis?

Dat zou naadloos/per direct moeten werken (als je het abonnement al een maand had).

Die foutmelding zou niet moeten voorkomen, ook niet als je een saldo-abonnement of alleen maar OV-fiets of zo had.

Neem contact op met de Klantenservice… de aanhouder wint.

 

Reageer