beantwoord

Hoeveel betaal ik voor eenmalig Dalvoordeel flex?

  • 31 December 2023
  • 3 reacties
  • 113 Bekeken

Ik heb nu flex basis en wil eenmalig dalvoordeel flex aanzetten ivm een reis tijdens daluren op een dinsdag. Ik kan dit abonnement na 1 maand opzeggen. Hoeveel betaal ik dan? €5,60 of twee keer €5,60 ( dus eerste maand plus volgende maand)? Wanneer kan ik mijn opzegging doorgeven? Kan dit al op de dag na aanschaf en gebruik? ( ik wil het namelijk niet vergeten).
 

En als ik pas na 45 dagen opzeg: betaal ik dan 1,5 keer €€5,60? 

icon

Beste antwoord door Tochjo 31 December 2023, 13:54

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Als het abonnement de 2e van de maand ingaat, dan kunt u voor het eerst opzeggen vanaf de 2e van de volgende maand. Als u het op de eerst mogelijke dag opzegt, dan wordt geen tweede maand in rekening gebracht.

Als u later opzegt, bijvoorbeeld op de 17e, dan betaalt u de abonnementskosten van de tweede maand vooruit, maar krijgt u een evenredig deel terug na opzeggen (in dit geval dus ongeveer de helft, dus inderdaad hebt u dan in totaal zo'n 1,5 keer 5,60 euro betaald; het precieze bedrag hangt af van het aantal dagen in die maand).

Opzeggingen zijn niet vooraf in te plannen. U kunt het beste een herinnering in uw agenda zetten om het abonnement na een maand op te zeggen. En voor de volledigheid: met opzeggen bedoel ik wijzigen naar NS Flex Basis (= zonder abonnement).

Reputatie 7
Badge +4

Zet het gewoon in de agenda. U kunt binnen een maand niet opzeggen, doe het uiterlijk op de eerste dag dat het niet meer geldig is, liefst kort na middernacht, dan krijgt u ook geen rekening voor de volgende maand. Let wel, een opzegging met Flex gaat meteen in, het nemen van een abonnement ook.

U kunt het op de dag na aanschaf en gebruik NIET opzeggen. Een maand Dalvoordeel kan bij een wat duurdere reis vaak al meteen uit.

Badge +3

Als je al Flex Basis hebt betaal je een bedrag (deel van € 5,60) tot je vaste maandelijkse factuurdatum en op die factuurdatum betaal je € 5,60 voor de hele volgende maand.

Tijdens die maand mag je op een gegeven moment weer wisselen en dan krijg je een deel van de betaalde € 5,60 terug.

Je betaalt dus uiteindelijk precies voor de dagen dat je het abonnement hebt, maar wel € 5,60 vooruit.

Alleen als je precies op de ingangsdatum van Flex Basis (zie Producten in Mijn NS) Dal Voordeel neemt zal je € 5,60 betalen, maar omdat je na precies een maand weer kunt wijzigen zal er dan geen volgende maand in rekening gebracht worden. De factuur wordt namelijk één dag later aangemaakt.

Zie ook 

 

Reageer