Skip to main content
Antwoord

Hoeveel betaal ik voor eenmalig Dalvoordeel flex?

• December 31, 2023
  • 3 reacties
  • 138 Bekeken

Ik heb nu flex basis en wil eenmalig dalvoordeel flex aanzetten ivm een reis tijdens daluren op een dinsdag. Ik kan dit abonnement na 1 maand opzeggen. Hoeveel betaal ik dan? €5,60 of twee keer €5,60 ( dus eerste maand plus volgende maand)? Wanneer kan ik mijn opzegging doorgeven? Kan dit al op de dag na aanschaf en gebruik? ( ik wil het namelijk niet vergeten).

En als ik pas na 45 dagen opzeg: betaal ik dan 1,5 keer €€5,60? 

Beste antwoord door Tochjo

Als het abonnement de 2e van de maand ingaat, dan kunt u voor het eerst opzeggen vanaf de 2e van de volgende maand. Als u het op de eerst mogelijke dag opzegt, dan wordt geen tweede maand in rekening gebracht.

Als u later opzegt, bijvoorbeeld op de 17e, dan betaalt u de abonnementskosten van de tweede maand vooruit, maar krijgt u een evenredig deel terug na opzeggen (in dit geval dus ongeveer de helft, dus inderdaad hebt u dan in totaal zo'n 1,5 keer 5,60 euro betaald; het precieze bedrag hangt af van het aantal dagen in die maand).

Opzeggingen zijn niet vooraf in te plannen. U kunt het beste een herinnering in uw agenda zetten om het abonnement na een maand op te zeggen. En voor de volledigheid: met opzeggen bedoel ik wijzigen naar NS Flex Basis (= zonder abonnement).

3 reacties

Tochjo
Forum|alt.badge.img+4
  • Antwoord
  • December 31, 2023

Als het abonnement de 2e van de maand ingaat, dan kunt u voor het eerst opzeggen vanaf de 2e van de volgende maand. Als u het op de eerst mogelijke dag opzegt, dan wordt geen tweede maand in rekening gebracht.

Als u later opzegt, bijvoorbeeld op de 17e, dan betaalt u de abonnementskosten van de tweede maand vooruit, maar krijgt u een evenredig deel terug na opzeggen (in dit geval dus ongeveer de helft, dus inderdaad hebt u dan in totaal zo'n 1,5 keer 5,60 euro betaald; het precieze bedrag hangt af van het aantal dagen in die maand).

Opzeggingen zijn niet vooraf in te plannen. U kunt het beste een herinnering in uw agenda zetten om het abonnement na een maand op te zeggen. En voor de volledigheid: met opzeggen bedoel ik wijzigen naar NS Flex Basis (= zonder abonnement).

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • December 31, 2023

Zet het gewoon in de agenda. U kunt binnen een maand niet opzeggen, doe het uiterlijk op de eerste dag dat het niet meer geldig is, liefst kort na middernacht, dan krijgt u ook geen rekening voor de volgende maand. Let wel, een opzegging met Flex gaat meteen in, het nemen van een abonnement ook.

U kunt het op de dag na aanschaf en gebruik NIET opzeggen. Een maand Dalvoordeel kan bij een wat duurdere reis vaak al meteen uit.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • December 31, 2023

Als je al Flex Basis hebt betaal je een bedrag (deel van € 5,60) tot je vaste maandelijkse factuurdatum en op die factuurdatum betaal je € 5,60 voor de hele volgende maand.

Tijdens die maand mag je op een gegeven moment weer wisselen en dan krijg je een deel van de betaalde € 5,60 terug.

Je betaalt dus uiteindelijk precies voor de dagen dat je het abonnement hebt, maar wel € 5,60 vooruit.

Alleen als je precies op de ingangsdatum van Flex Basis (zie Producten in Mijn NS) Dal Voordeel neemt zal je € 5,60 betalen, maar omdat je na precies een maand weer kunt wijzigen zal er dan geen volgende maand in rekening gebracht worden. De factuur wordt namelijk één dag later aangemaakt.

Zie ook