beantwoord

Hoofdabonnement daluren met partner

  • 6 September 2022
  • 12 reacties
  • 234 Bekeken

Ik heb samen met mijn partner een dalurenkaart met vrij reizen. Onlangs heb ik de kosten overzicht, per mail zonder nadere toelichting, voor komend jaar gehad. Er staat voor het eerst een post hoofdabonnement op á 61,20, dal voordeel 26,00 en keuzedag en 26,50(allen per jaar).
Mijn partner krijgt pas in december een factuur. Het blijkt dat beide abonnementen gekoppeld moeten worden anders krijg je dubbele kosten. NS klant service gebeld maar erg onduidelijk wat te doen. Koppel je partner maar hoe. Je dat moet doen is onduidelijk.
Mijn partner moet haar Mij NS ook houden. Hoe moet ik haar abonnement koppelen aan mijn hoofdabonnement zodat de uiteindelijke kosten hetzelfde worden dan vorig jaar. Alvast. Bedankt voor jullie reactie. 

icon

Beste antwoord door MoDe 8 September 2022, 13:30

Bekijk origineel

12 reacties

Hallo Loutre en welkom bij de NS Community,

 

Helaas snap ik het niet helemaal. Waaruit blijkt dat je dubbele kosten krijgt? Je kan met een Dal Voordeel abonnement niet een goedkoop bij-abonnement aanschaffen voor je partner, als je dat bedoelt. 

Reputatie 7
Badge +3

Jij hebt Dal voordeel + keuzedagen. Jouw partner heeft Dal voordeel + keuzedagen. Jij krijgt nu een factuur en jouw partner altijd in december. Klopt dat? Keuzedagen waren vorig jaar €26 en nu €26,50. Ik denk dat het bedrag van vorig jaar is blijven staan in de mail. Kijk even naar jouw factuur in MijnNS.

Wat koppelen betreft denk ik dat het gaat om.beide kaarten te koppelen aan het zelfde MijnNS account.

Badge +3

Helaas snap ik het niet helemaal. Waaruit blijkt dat je dubbele kosten krijgt? Je kan met een Dal Voordeel abonnement niet een goedkoop bij-abonnement aanschaffen voor je partner, als je dat bedoelt. 

Zie ook dit topic 

Er zijn geen bijabonnementen meer, maar een partner (of ander gezinslid) kan blijkbaar wel een jaar lang 35% korting krijgen. Daarbij moeten er zaken losgekoppeld worden, wat ook niet altijd even soepel gaat.

Maar zo te zien behoudt de partner van @Loutre nog wel het bijabonnement van € 28,00 en is dit alles niet aan de orde. Waar die partner dan in december een (eigen) factuur voor zou krijgen is me ook een raadsel.

Deze korting was destijds niet voor een Dal Voordeel abonnement met Keuzedagen, tenminste zo ver ik mij het kan herinneren. Ik kan er zo snel intern ook niets over terugvinden.

Reputatie 7
Badge +3

@Erryt NS, dit is nog wel te zien in de tariefenlijst 2022.

Een bij-abonnement Dal Voordeel is/was qua prijs is gelijk aan een gewoon Dal Voordeel. Bij andere abonnemten waarbij een bij-abonnement mogelijk was, was de prijs wel lager. 

 

Ik heb nog nooit iemand gezien met een bij-abonnement van een Dal Voordeel, behalve Kids Vrij toen deze nog niet gratis was.

Reputatie 7
Badge +3

Er is ook geen enkel financieel voordeel om een bij-abonnement Dal Voordeel te hebben, dus waarom zou je?

 

Maar loop jij al zolang mee op de klantenservice dat Kids Vrij nog niet voor iedereen gratis was? https://www.youtube.com/watch?v=ZnX7M5a9u60

 

Trippel! 😍

Reputatie 7
Badge +4

Deze korting was destijds niet voor een Dal Voordeel abonnement met Keuzedagen, tenminste zo ver ik mij het kan herinneren. Ik kan er zo snel intern ook niets over terugvinden.

Dat is inderdaad nooit zo geweest

 

Hallo Loutre en welkom bij de NS Community,

 

Helaas snap ik het niet helemaal. Waaruit blijkt dat je dubbele kosten krijgt? Je kan met een Dal Voordeel abonnement niet een goedkoop bij-abonnement aanschaffen voor je partner, als je dat bedoelt. 

Vorig jaar kreeg ik een factuur met twee posten: dalvoordeel 60,- en keuze dagen 26,- totaal 86,- . Nu een factuur aankondiging hoofdabonnement op á 61,20, dal voordeel 26,00 en keuzedag en 26,50 totaal 113,70. Ten eerste een stuk duurder dan vorig jaar en ten tweede zal mijn vrouw in december dezelfde kosten hebben omdat de kaarten niet gekoppeld zijn. Klant service kon mij niet uitleggen hoe het zit, kaart van mijn vrouw is niet gekoppeld en hoe dat moet wist zij niet te vertellen.  In mijn mail stond ook geen toelichting. Ben benieuwd hoe het nu zit. 

Deze korting was destijds niet voor een Dal Voordeel abonnement met Keuzedagen, tenminste zo ver ik mij het kan herinneren. Ik kan er zo snel intern ook niets over terugvinden.

Dat is inderdaad nooit zo geweest

 

Al jaren betaal ik rond de 86,- per dal voordeel kaart incl keuze vrije dagen. 

Reputatie 7
Badge +3

Hallo Loutre en welkom bij de NS Community,

 

Helaas snap ik het niet helemaal. Waaruit blijkt dat je dubbele kosten krijgt? Je kan met een Dal Voordeel abonnement niet een goedkoop bij-abonnement aanschaffen voor je partner, als je dat bedoelt. 

Vorig jaar kreeg ik een factuur met twee posten: dalvoordeel 60,- en keuze dagen 26,- totaal 86,- . Nu een factuur aankondiging hoofdabonnement op á 61,20, dal voordeel 26,00 en keuzedag en 26,50 totaal 113,70. Ten eerste een stuk duurder dan vorig jaar en ten tweede zal mijn vrouw in december dezelfde kosten hebben omdat de kaarten niet gekoppeld zijn. Klant service kon mij niet uitleggen hoe het zit, kaart van mijn vrouw is niet gekoppeld en hoe dat moet wist zij niet te vertellen.  In mijn mail stond ook geen toelichting. Ben benieuwd hoe het nu zit. 

Die €26 is foutje. Ik kreeg ook zo'n aankondiging, maar uiteindelijk is er €87,70 afgeschreven.

Reageer