beantwoord

Hulp bij juiste abonnement kiezen

  • 16 July 2023
  • 8 reacties
  • 150 Bekeken

Hoi allen,

 

Graag jullie hulp bij deze aangezien ik niet echt wijs wordt van alle verschillende abonnementen en keuzes.

Binnenkort ga ik weer reizen en zoek hierbij de juiste abonnement in combinatie met busvervoer, plus moet 1e klas zijn ook. Zijn verschillende reizen waarvan eentje later gaat veranderen naar een andere stad i.v.m. verhuizing kantoor.

  • Roermond naar Eindhoven incl. busvervoer 1x per week in de spits.
  • Roermond naar Tilburg Universiteit 2x per week in de spits.
  1. Laatste reis richting Tilburg zal over paar maandjes omgezet worden naar:
  • Roermond naar Waalwijk (dus trein tot Den Bosch) incl busvervoer naar Waalwijk 2x per week

Dus zoek een abonnement voor de NS (treinreizen) incl. 1e klas en bijkomend busvervoer voor zowel in Eindhoven als later in Den Bosh (richting Waalwijk).

icon

Beste antwoord door Robert B 16 July 2023, 15:09

Bekijk origineel

8 reacties

Hoi Regeling!

Goed dat je hier dan even om advies komt vragen. Ik heb zelf geen kennis van abonnementen voor de bus, dus ik kan je alleen op weg helpen qua abonnementen voor de trein. Ik heb het een en ander zo even bekeken. Wat betreft je treinreizen zou een Traject Vrij abonnement passend zijn, maar dat is voor zowel het traject naar Tilburg Universiteit als naar ‘s-Hertogenbosch even duur als het Altijd Vrij abonnement waarmee je vrij reist door heel het land (in plaats van op één traject). Voor de busabonnementen zou ik toch gaan kijken naar het portfolio van de plaatselijke busvervoerder.

Hoi,

dank voor je antwoord. Dat was dus ook mijn probleem. Ik kon niet de combinatie vinden van 1e klas reizen per NS en incl. busvervoer. Vroeger…..hehehe lang geleden reisde is met een OV jaarkaart en daar zat gewoon alles in, 1e klas en incl. busvervoer/tram etc.

 

Reputatie 7
Badge +2

Ik kon niet de combinatie vinden van 1e klas reizen per NS en incl. busvervoer. 

Die bestaat niet meer en je kunt bij trajectkaarten ook geen zones in het stads- en streekvervoer meer bij je abonnement bestellen.

Voor de bussen in Brabant heb je wel een afgekocht reisrecht, namelijk Bravo Altijd Vrij, maar dat is voor jouw beperkte aantal reizen over relatief korte afstand duurder dan losse kaartjes kopen.
Je kunt hier een check doen wat de voordeligste reismogelijkheid met de bus is.

Badge +3

Bij die afstand en zo weinig reizen in de spits kom je vrijwel altijd uit bij Altijd Voordeel (20% korting) en dan krijg je 40% korting als je een keer buiten de spits kunt reizen.

Trajectabonnementen zijn pas voordelig bij meer dan 3 keer per week retour in de spits.

Voor de bus, zie de reactie van @Daniel

Dank allen! Ik heb net gecheckt voor de buskosten indien losse “kaartjes” is per maand €90,48 en dus een abonnement van €149,03 altijd vrij te duur. Is inderdaad een goede optie om eventjes uit te rekenen van de Altijd Voordeel. Dat was idd ook mijn “pijnpunt” want ik had al vermoeden dat ik met 3 dagen net buiten de andere opties zou vallen. Let wel, zal alleen meer kunnen worden in de toekomst. Dank allen voor het meedenken in deze. Ga evenjtjes die laatste uitwerken wat de kosten zijn en of die voordelige zijn dan een Altijd Vrij abonnement.

 

Badge +3

Let wel, zal alleen meer kunnen worden in de toekomst. Dank allen voor het meedenken in deze.

Graag gedaan, en als het in de toekomst meer wordt is het ook geen probleem want een NS Flex abonnement kan je na de eerste maand op elk moment wijzigen.

Ook handig voor vakanties of als je langere tijd ziek bent, want bij (gratis) Flex Basis hoef je geen maand te wachten voordat je het weer kunt wijzigen.

Heb net eventjes gerekend lol hahaha en ja idd zoals @Robert B al aangaf is (vanuit gaande dat ik meestal vertrek buiten de spits 06:00) en retour ga in de spits) die optie voordeligst. In plaats van €601,50 zou het dan neer komen op ongeveer €457,00 (1e klas reizen). Kosten Tilburg of 's Hertogenbosh is minimaal. Nogmaals dank en ga hiermee aan de slag. Heb nu een NS Flex Weekend Vrij 

Badge +3

Als je na 9:00 met de bus kunt reizen kost een daluren dagkaartje € 7,55 en kan je nog iets besparen (want een ritje Den Bosch - Waalwijk kost al gauw € 4,50). Is gewoon in de bus te koop. In juli en augustus ook vóór 9:00 geldig.

https://www.bravo.info/vervoerbewijzen/losse-kaartjes/dalurendagkaartje

https://arriva.nl/kaartjes-abonnementen/losse-kaartjes/dagkaartje-kopen/?regio=Noord-Brabant

Reageer