Ik kan de knop om om flex abonnent te wijzigen niet vinden op de website | NS Community
beantwoord

Ik kan de knop om om flex abonnent te wijzigen niet vinden op de website

  • 18 March 2022
  • 4 reacties
  • 445 Bekeken

Hallo,

 

ik heb een NS flex-abonnement. Ik heb deze nog nooit gepauzeerd, maar dat zou moeten kunnen. Ik kan niet op de website vinden hoe dat moet.

 

Als ik inlog op mijn ns, maar “Mijn Producten” ga en dan scroll naar mijn flex abonnement, dan zie ik de knop “Wijzig abonnement”. Maar als ik daar op klik kom ik op een scherm waar ik een nieuw abonnement kan afsluiten, en ik kan nergens vinden waar ik mijn huidige pauzeer.

 

Graag verneem ik hoe dat mogelijk is. Op de FAQ staat dat dat mogelijk is. Dankuwel.

 

 

icon

Beste antwoord door Tochjo 18 March 2022, 11:41

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Pauzeren is in feite uw abonnement wijzigen naar NS Flex zonder abonnement, ook wel NS Flex Basis genoemd. U moet dus op de pagina met abonnementen onder ‘Gratis basisabonnement’ klikken op Bekijk abonnement en vervolgens op Bestel nu. Volg verder de instructies op het scherm.

Hetgeen wat ik daar niet van snapte is dat, na enkele klikken, onder de titel “Dit wordt je bestelling”, staat er “Al een OV-chipkaart? [Wat ik heb.] Haal je abonnement dan op bij de NS-kaartautomaat.” Maar ik wilde het graag online regelen, i.p.v. bij de NS-kaartautomaat. Daarom klikte ik niet verder.

 

Maar goed, als ik toch verder klik lijkt het inderdaad allemaal goed te gaan en lijkt een bezoekje bij de NS-kaartautomaat niet nodig voor het wijzigen van het abonnement.

 

Dankuwel. 

 

 

Reputatie 7
Badge +1

Met FLEX is dat inderdaad niet nodig-wijzigingen gaan per vrijwel direct in. Maar heel, heel erg veel IT zaken bij NS kloppen niet of zijn onlogisch of soms helemaal niet te volgen-nog daargelaten de frequente storingen en ander malheur. Ik vraag me vaak af waarom ze niet een van de vele mensen van dit forum af en toe inhuren als foutenspotter of kritische klant-zou hun heel wat klachten besparen.

Maar als je vlak bij een station woont kan het nooit kwaad even de wandeling erheen te maken. Of zo niet check morgen wat mijnNS aangeeft als dan geldend type ABO.

Als je van mening verandert of toch weer op reis moet: je kan via online pas na 1 mnd weer wijzigen, maar met bellen kan je wel al eerder van Basis upgraden naar iets (niet omgekeerd).

Badge +3

Hetgeen wat ik daar niet van snapte is dat, na enkele klikken, onder de titel “Dit wordt je bestelling”, staat er “Al een OV-chipkaart? [Wat ik heb.] Haal je abonnement dan op bij de NS-kaartautomaat.” Maar ik wilde het graag online regelen, i.p.v. bij de NS-kaartautomaat. Daarom klikte ik niet verder.

Maar goed, als ik toch verder klik lijkt het inderdaad allemaal goed te gaan en lijkt een bezoekje bij de NS-kaartautomaat niet nodig voor het wijzigen van het abonnement.

Elke wijziging van een (Flex) abonnement gaat tegenwoordig via de Webshop, maar die toont inderdaad nog wat teksten die helemaal niet van toepassing zijn.

Zoals inderdaad over dat ophalen bij een automaat, of zelfs dat er €10 administratiekosten zouden zijn bij Flex Basis of Weekend Voordeel.

Ik kwam er laatst achter dat teksten/knoppen die eigenlijk verborgen zouden moeten zijn toch getoond worden wanneer je een ad/scriptblocker hebt.

Hoe dan ook, als na je wijziging je product goed staat in Mijn NS is het prima. Als het goed is krijg je daar ook nog twee e-mails over, eentje voor de aanvraag en (direct) daarna dat de wijziging is doorgevoerd.

Reageer