Voor alle duidelijkheid:
Ik wil het contract beëindigen, met daarbij de incassomachtiging.
Neem contact op met de Klantenservice. Zij kunnen bij uw gegevens. Wij kunnen dat hier niet.
https://www.ns.nl/klantenservice/verloren-gestolen
In dat geval moet u de kaart laten blokkeren, dan hoeft u het niet te bevestigen. Dit kan via Klantenservice, 030 7515155.
ik heb de kaart via ov-chipkaart.nl laten blokkeren, is dat ook voldoende?
Hi WoestijnTrein,
Als je de kaart pas hebt laten blokkeren nadat je het abonnement hebt beëindigd, is dat niet voldoende. In de e-mail die jou gestuurd is, staat tot wanneer je langs de automaat kan (dit zou binnen een maand moeten zijn). Wanneer deze periode is verstreken, kun je contact opnemen met de klantenservice om de beëindiging goed te verwerken. Als het goed is, heb je nu al wel NS Flex basis, dus dat scheelt weer maandelijkse kosten.
ik heb de kaart via ov-chipkaart.nl laten blokkeren, is dat ook voldoende?
Nee, dat is niet voldoende als er een abonnement op staat. Het abonnement blijft doorlopen.
Na het blokkeren van een kaart via OV-chipkaart (zonder vervanging voor 11 euro) volstaat contact met de NS Klantenservice om een abonnement per direct te beëindigen. Daar hoef je geen maand mee te wachten.
Voor een Flex abonnement op een nieuwe kaart moet je vooral niet kiezen voor Flex Basis of Weekend Voordeel, want dat kost je 10 euro inschrijfkosten.
Kies dan minimaal voor Dal Voordeel (t/m 5 maart de eerste 3 maanden voor € 2,50 i.p.v. € 5,60). Een nieuwe kaart bij Flex is gratis.