ik wil dal voordeel abbo opzeggen hoe zit t met ov kaart

  • 19 February 2024
  • 4 reacties
  • 65 Bekeken

Ik ga nooit meer met de trein maar wel met de bus. Ik wil nu mijn dal voordeel op saldo abonnement opzeggen maar mijn ov chipkaart nog wel in de bus gebruiken en er is een kidvrijkaart aan die van mij gelinkt. Blijft mijn ov chip kaart nog geldig en blijft t geld er op staan om in de bus te gebruiken of moet ik een nieuwe kaart kopen. Andere vraag is t misschien toch beter om het om te zetten in flex en omdat ik 'm voorlopig niet gebruik klopt t dat je er dan niets voor betaal 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dubbelpost

Reputatie 7
Badge +3

Als je je Dal Voordeel Flex opzegt komt er een einde aan je Flex-abonnement. Je reist dan weer op saldo. Daar kun je ook de bus mee betalen. Je OV-chipkaart blijft gewoon geldig. Je zou dat kunnen combineren met automatisch opladen van het saldo.

Als je op rekening wilt blijven reizen voor je busreizen dan kun je Dal Voordeel laten omzetten naar Flex Basis. Je krijgt dan geen korting meer op je treinreizen maar je blijft je busritten per factuur betalen.

 

Reputatie 7
Badge +3

Als je je Dal Voordeel Flex opzegt komt er een einde aan je Flex-abonnement. Je reist dan weer op saldo. Daar kun je ook de bus mee betalen. Je OV-chipkaart blijft gewoon geldig. Je zou dat kunnen combineren met automatisch opladen van het saldo.

Als je op rekening wilt blijven reizen voor je busreizen dan kun je Dal Voordeel laten omzetten naar Flex Basis. Je krijgt dan geen korting meer op je treinreizen maar je blijft je busritten per factuur betalen.

 

TS heeft dal voordeel op saldo.

Daarbij heb ik de vraag al beantwoord in het andere topic van TS met dezelfde vraag.

Reputatie 7
Badge +4

Een Kidsvrijabonnement is een zelfstandig abonnement en niet aan u gelinkt. Uw kind kan met iedere volwassene samenreizen, en iemand van 12 jaar of ouder is in die zin volwassen. Het abonnement hoort bij uw kind en blijft gewoon geldig.

Als u uw treinabonnement opzegt, maakt dat voor de geldigheid van uw ov-chipkaart helemaal niets uit, en kunt u die voor de bus, tram en metro nog steeds gebruiken. Ook voor de trein, u betaalt dan alleen de normale of zo u wilt volle prijs.

Reageer