beantwoord

ik wil dal voordeel abbo opzeggen hoe zit t met ov kaart

  • 19 February 2024
  • 1 reactie
  • 35 Bekeken

Ik ga nooit meer met de trein maar wel met de bus. Ik wil nu mijn dal voordeel op saldo abonnement opzeggen maar mijn ov chipkaart nog wel in de bus gebruiken en er is een kidvrijkaart aan die van mij gelinkt. Blijft mijn ov chip kaart nog geldig en blijft t geld er op staan om in de bus te gebruiken of moet ik een nieuwe kaart kopen. Andere vraag is t misschien toch beter om het om te zetten in flex en omdat ik 'm voorlopig niet gebruik klopt t dat je er dan niets voor betaal 

icon

Beste antwoord door MoDe 19 February 2024, 19:18

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt jouw op saldo abonnement omzetten naar flex basis. Je reist dan op rekening. Je moet wel langs de automaat om het op saldo abonnement van de kaart te halen en flex te activeren. Voordeel van flex is dat als je met de trein wilt reizen je voor 1 maand een abonnement kunt nemen. Bij omzetten naar Flex krijg je het geld wat er op staat terug.

Wanneer je Dal voordeel op saldo opzegt en niet overstapt naar flex, dan moet je het abonnement bij een automaat van de kaart halen. Het geld blijft er op staan en tot de datum die op de ov-chipkaart staat, blijft deze geldig.

 

Reageer