beantwoord

Ik wil graag 2 treinkaartjes kopen met mijn flex abonnement. Maar kan deze niet online kopen ?

  • 1 July 2023
  • 4 reacties
  • 571 Bekeken

Ik wil graag 2 treinkaartjes kopen met mijn flex abonnement. Maar kan deze niet online kopen ? Ik snap de site niet. Het abonnement is betaald. Ik heb de factuur ontvangen. Als ik online treinkaartjes wil kopen, moet ik eerst een flex abonnement kopen. Uhm, die heb ik toch al ?
De vraag is; hoe maak ik er gebruik van ? De enige manier die ik nu kan bedenken is om fysiek naar het treinstation te gaan.

icon

Beste antwoord door Tochjo 1 July 2023, 09:18

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Abonnementhouders kunnen geen losse kaartjes kopen. Zij moeten in- en uitchecken met de OV-chipkaart waarop het abonnement staat. Aan het eind van de maand krijgt u een factuur waarop de abonnementskosten voor de volgende maand én de reiskosten voor de afgelopen maand staan. Alle kosten worden vervolgens automatisch van uw bankrekening afgeschreven.

Aah, ok duidelijk ! Ik heb idd 2 losse ov-chipkaarten toegevoegd aan mijn abonnement. En hier kan ik dus met de trein reizen en wordt dit achteraf verrekend ?

Dat wist ik niet. Maar fijn om te horen.

Aah, ok duidelijk ! Ik heb idd 2 losse ov-chipkaarten toegevoegd aan mijn abonnement. En hier kan ik dus met de trein reizen en wordt dit achteraf verrekend ?

Dat wist ik niet. Maar fijn om te horen.

Mogelijk gebruikt u Google Translate, maar u kunt geen chipkaarten toevoegen aan uw abonnement. U checkt in met 1 OV-chipkaart op het station. 

Er staat dan ‘Ingecheckt. Reizen op rekening trein.’ Dan is uw abonnement dus actief. Staat er iets anders en begint het poortje te piepen, dan is er iets mis. 

Reputatie 7
Badge +3

In MijnNS kun je na inloggen zien op welke Ov-chipkaart een abonnement staat. Met de kaart waarop het abonnement staat, check je in op het station waar de reis begint en check je uit opbouw eindstation bij de paaltjes of poortjes. De kosten komen op een factuur en worden 1x per maand automatisch afgeschreven.

Reageer