beantwoord

In weekend van 12 juni toch abonnement gewijzigd naar Flex Traject Vrij. Niet betaald. Werkt niet.

  • 14 June 2023
  • 3 reacties
  • 78 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Ondanks de melding op de NS website heb ik toch (heel eigenwijs) in het weekend van 12 juni mijn Dal Voordeel omgezet naar Traject Vrij. Er verscheen geen betaalknop en ik kon het product ook niet ophalen bij de zuil. Toch staat er in Mijn NS dat mijn abonnement nu Traject Vrij is. Als ik incheck, wordt dat product niet getoond/gebruikt. Ik kan het abonnement niet wijzigen of stopzetten. De klantenservice is druk, ik stond meer dan 2 uur in de wacht. Hoe los ik dit op? 

icon

Beste antwoord door Robert B 14 June 2023, 23:03

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4

Ondanks de melding op de NS website heb ik toch (heel eigenwijs) in het weekend van 12 juni mijn Dal Voordeel omgezet naar Traject Vrij. Er verscheen geen betaalknop en ik kon het product ook niet ophalen bij de zuil. Toch staat er in Mijn NS dat mijn abonnement nu Traject Vrij is. Als ik incheck, wordt dat product niet getoond/gebruikt. Ik kan het abonnement niet wijzigen of stopzetten. De klantenservice is druk, ik stond meer dan 2 uur in de wacht. Hoe los ik dit op? 

je hebt aangegeven dat je op 12 juni een wijziging hebt doorgevoerd van ns dal voordeel naar traject vrij je krijg het deel van dal voordeel terug en resterende bedrag van traject vrij word verrekend tot jouw vaste factuurdatum.nu is zo dat je tot 12 juli moet wachten dan kan je weer wijzigen naar terug naar dal voordeel in tussentijd moet je een maand wachtend dit noemen ze ook wel afkoel periode je kan ook contact via twitter opnemen daar reageren ook binnen kwartier maar kan ook lange duren wegens drukte ik hoop dat hier mee geholpen hebt en beetje kan begrijp 

Badge +3

Welkom terug bij de NS Community @S11!

Als je Dal Voordeel al Flex was is een wijziging per direct en hoef je niet langs een automaat.

Bij in/uitchecken toont een paaltje/poortje (of apparaat in bus/tram) dan altijd alleen maar dat je Reizen op Rekening hebt (NS Flex dus), want welk Flex abonnement er precies actief is weet zo’n ding verder niet (heeft geen tijd om dat uit te zoeken).

Als er voorheen bij het in/uitchecken wél Dal Voordeel getoond werd (met je aldo en ritprijzen) dan had je Dal Voordeel op Saldo en zal je dat (eenmalig) moeten omzetten naar NS Flex bij een automaat op station, supermarkt e.d. via ‘ophalen bestelling’.

Reeds betaalde dagen/maanden van Dal Voordeel op Saldo krijg je dan terug (je krijgt daar een dag of twee later een factuur van). Het saldo van je kaart krijg je na een maand terug.

Maar als er in Mijn NS Traject Vrij staat is dat dus niet nodig. Hou je Reishistorie in de gaten voor eventuele (trein) kosten.

Reputatie 7
Badge +3

Als je al Flex Dal Voordeel had is alles wat je noemt zoals het hoort te zijn. Een wijziging van het ene Flex abonnement naar het andere hoef je niet op te halen bij een automaat, dat gebeurt allemaal achter de schermen; je krijgt geen betaalknop, binnen enkele dagen volgt een factuur; je ziet het abonnement niet bij inchecken, er wordt altijd Reizen op rekening aangegeven; je kan het abonnement nu niet wijzigen of stopzetten, dat kan niet in de 1e maand. 

Heb je na het wijzigen wel een bevestigingsmail ontvangen?

Reageer