Ondanks de melding op de NS website heb ik toch (heel eigenwijs) in het weekend van 12 juni mijn Dal Voordeel omgezet naar Traject Vrij. Er verscheen geen betaalknop en ik kon het product ook niet ophalen bij de zuil. Toch staat er in Mijn NS dat mijn abonnement nu Traject Vrij is. Als ik incheck, wordt dat product niet getoond/gebruikt. Ik kan het abonnement niet wijzigen of stopzetten. De klantenservice is druk, ik stond meer dan 2 uur in de wacht. Hoe los ik dit op?
In weekend van 12 juni toch abonnement gewijzigd naar Flex Traject Vrij. Niet betaald. Werkt niet.
Beste antwoord door Robert B
Welkom terug bij de NS Community
Als je Dal Voordeel al Flex was is een wijziging per direct en hoef je niet langs een automaat.
Bij in/uitchecken toont een paaltje/poortje (of apparaat in bus/tram) dan altijd alleen maar dat je Reizen op Rekening hebt (NS Flex dus), want welk Flex abonnement er precies actief is weet zo’n ding verder niet (heeft geen tijd om dat uit te zoeken).
Als er voorheen bij het in/uitchecken wél Dal Voordeel getoond werd (met je aldo en ritprijzen) dan had je Dal Voordeel op Saldo en zal je dat (eenmalig) moeten omzetten naar NS Flex bij een automaat op station, supermarkt e.d. via ‘ophalen bestelling’.
Reeds betaalde dagen/maanden van Dal Voordeel op Saldo krijg je dan terug (je krijgt daar een dag of twee later een factuur van). Het saldo van je kaart krijg je na een maand terug.
Maar als er in Mijn NS Traject Vrij staat is dat dus niet nodig. Hou je Reishistorie in de gaten voor eventuele (trein) kosten.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.