beantwoord

Incasso betaling bewindvoering

  • 14 March 2023
  • 3 reacties
  • 361 Bekeken

Beste heer, mevrouw

 

Mijn bewindvoerder heeft onlangs meerdere pogingen gedaan mijn rekeningnummer te veranderen voor automatische incasso, nu wordt hij bij klantenservice via telefoon niet verder geholpen, hij heeft ook nog naar een bepaald mail adres bericht gestuurd om dit zsm te veranderen. Momenteel gaat incasso via mijn eigen rekening niet lukken aangezien hier een blokkade op zit, uiteraard betaal ik elke keer handmatig direct na de incassodatum, maar krijg wel herinnering onlangs er betaald is. Het bedrag is ook overgemaakt naar rekeningnummer die op de herinnering staat.

Graag wil ik weten of alles correct betaald is.

Heb na de eerste herinneringen geen nieuwe herinneringen per factuur meer gehad, dus ga vanuit dat betalingen binnen zijn.

Vindt het wel lastig dat het zo moeilijk is om het rekeningnummer te veranderen.

Via mijn ns kan het niet, aangezien het beheerrekening nummer waar al mijn betalingen geregeld worden geen ideal heeft om te veranderen.

Dus blijft NS poging doen om het bedrag via mijn leefgeld rekening te incasseren, dat geld voor abonnement staat wel op de rekening uiteraard, maar kan niet automatisch geincasseerd worden.

Hoop dat handmatig betalen gelijk na incassodatum voorlopig mogelijk blijft.

Abonnement is belangrijk voor mij omdat ik hiermee mijn dochter ophaal en regelmatig reis tussen Enschede en Alphen aan den Rijn

 

Met vriendelijke groet,

Dhr. MLR de Groot

Enschede

icon

Beste antwoord door Lorena NS 14 March 2023, 17:35

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Goedendag. Vervelend dat het niet lukt om een rekeningnummer te wijzigen. Wij kunnen je hier op deze reizigers-helpen-reizigerscommunity niet verder helpen. Je moet daarvoor echt telefonisch, via Twitter, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice. NS is niet bereikbaar via email.

Wanneer regelmatig een incasso mislukt, dan loop je het risico dat jouw abonnement opgezegd wordt en jouw kaart geblokkeerd.

Reputatie 6
Badge +2

Hoi marcolrdg,

Heel vervelend dat het zo lastig verloopt met het wijzigen van jouw IBAN! Er is wel een e-mailadres waar jouw bewindvoerder contact mee kan opnemen. Jouw bewindvoerder dient dit e-mailadres alleen wel zelf op te vragen bij onze klantenservice. Wanneer jouw bewindvoerder in het bezit is van het e-mailadres kan hij/zij met de beschikking jouw IBAN laten wijzigen en de eventuele openstaande kosten opvragen.

Badge +3

Dus blijft NS poging doen om het bedrag via mijn leefgeld rekening te incasseren, dat geld voor abonnement staat wel op de rekening uiteraard, maar kan niet automatisch geincasseerd worden.

Hoop dat handmatig betalen gelijk na incassodatum voorlopig mogelijk blijft.

Op zich is dat geen probleem, want na een mislukte incasso volgen meerdere herinneringen. De eerste is een e-accept mail die een week geldig is (betalen via iDeal of de gegevens in de mail). Let vooral niet op de dreigende taal in die mail “de NS behoudt zich het recht voor om je abonnement te beëindigen” (of iets van die strekking).

Daarna volgt een brief met acceptgiro (betalingskenmerk 16 cijfers) waarvoor je 14 dagen de tijd krijgt om te betalen. Daarna volgt nog een laatste herinnering per mail (5 dagen).

Hou er rekening mee dat een handmatige overboeking er een dag of twee over doet om verwerkt te worden, vandaar dat je die herinneringen krijgt ook al heb je het al overgeboekt.

Wacht vooral niet tot de uiterste datum van de derde heinnering, want dan gaat het naar een incassobureau en komen er 40 euro incassokosten bij en wordt je abonnement stopgezet.

Hopelijk krijgt je bewindvoerder het snel voor elkaar, scheelt jou weer maandelijks werk (en stress).

Reageer