Skip to main content

Hallo NS,

Is het mogelijk de incassodatum van abonnementen te veranderen? Het wordt bij mij altijd zo tegen het eind van de maand geïncasseerd, terwijl mijn geld dan vaak al op is. Kan ik dat wijzigen? dat het bijvoorbeeld standaard op de dag na mijn salaris komt?

Nee, de incassodatum is gekoppeld aan de ingangsdatum van uw Flex-abonnement. Dit om te voorkomen dat mensen door de incassodatum handig te veranderen hun krediettermijn met bijna een extra maand gaan oprekken en de financiële risico's op wanbetaling voor NS (nog) groter worden..

Wilt u een andere incassodatum dan dient u uw huidige Flex-abonnement te beëindigen en een nieuw abonnement aan te vragen met een voor u handiger ingangsdatum.

Het zou handiger en duidelijker zijn als NS alle Flexhouders per kalendermaand zou afrekenen. Ik denk dat NS dat echter niet wil om pieken bij de IT en de Klantenservice te vermijden. Nu worden de rekeningen gelijkmatig over de maand gespreid.


Incasso datum wijzigen kan niet, maar als je zo snel door jouw salaris heen bent dan is het misschien raadzaam om direct na het storten van jouw salaris geld voor NS apart te zetten.


Reageer