Beste NS,
Kunnen jullie de gehele incassoprocedure aangeven vanaf het moment dat de betaling niet van de bankrekening kan worden afgeschreven?
Met vriendelijke groet,
Roos
beantwoord
Incasso procedure
Beste antwoord door Stijn NS
Update: Ik heb een reactie ontvangen over wat wij hanteren als vervaldatum. Bij onze consumenten abonnementen staat deze vervaldatum standaard op 0 dagen, oftewel de factuur vervalt direct op het moment dat de afschrijving plaatsvindt. Dit heeft er voornamelijk mee te maken dat de betaalmethode bij consumentenabonnementen standaard een automatische incasso is en niet een werkelijke factuur die handmatig betaalt moet worden. Zodra de incasso niet lukt wordt daardoor het aanmaningstraject gestart.
In het geval dat de factuur succesvol wordt betaald en er later een storno plaatsvind, dan zal het aanmaningsproces worden gestart vanaf het moment van de storno.
Voor de volledigheid ook nog even een herhaling van het bericht van Danny over de termijnen.
Bekijk origineelIn het geval dat de factuur succesvol wordt betaald en er later een storno plaatsvind, dan zal het aanmaningsproces worden gestart vanaf het moment van de storno.
Voor de volledigheid ook nog even een herhaling van het bericht van Danny over de termijnen.
Danny NS schreef:
Ik heb na aanleiding van het bericht van Thom nog navraag gedaan bij de financiële afdeling. Zij geven ook aan dat je het door mij eerder genoemde data kan aanhouden.
Dus voor zowel reguliere als NS Flex contracten:
Dus voor zowel reguliere als NS Flex contracten:
- 14 Dagen na de vervaldatum van de incasso/factuur ontvang je een acceptmail.
- 28 dagen na de vervaldatum van de incasso/factuur ontvang je een aanmaning en tevens laatste reminder.
- 33 dagen na de vervaldatum van de incasso/factuur zal het abonnement worden stopgezet en zal de zaak worden overgedragen aan ons incassobureau.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.