Incasso procedure | NS Community
beantwoord

Incasso procedure


Beste NS,

Kunnen jullie de gehele incassoprocedure aangeven vanaf het moment dat de betaling niet van de bankrekening kan worden afgeschreven?

Met vriendelijke groet,

Roos
icon

Beste antwoord door Stijn NS 4 June 2019, 10:48

Bekijk origineel

35 reacties

@Stijn NS

Danny NS gaf het volgende antwoord:

  • 14 Dagen na de vervaldatum van de incasso/factuur ontvang je een acceptmail.
  • 28 dagen na de vervaldatum van de incasso/factuur ontvang je een aanmaning en tevens laatste reminder.
  • 33 dagen na de vervaldatum van de incasso/factuur zal het abonnement worden stopgezet en zal de zaak worden overgedragen aan ons incassobureau
Bij het eerste punt denk ik dat het om de vervaldatum van de eerste factuur gaat ( dit wordt als het goed is uitgezocht)

Maar wat bedoel je ermee met de vervaldatum bij het tweede punt? Is dit de vervaldatum van de eerste factuur of de vervaldatum van de eerste herinnering van punt 1?

Idem voor punt 3.
@tridek_ok

In de voorwaarden staat alleen het volgende opgenomen:

Indien u het verschuldigde bedrag niet binnen de daarvoor gestelde termijn betaalt, bent u in verzuim.
Ja, die had ik ook gevonden, vandaar de vraag of deze termijnen ergens zijn terug te vinden, anders dan nu in dit topic maar daar zijn vrij weinig rechten aan te ontlenen.
@tridek_ok

Deze termijnen zijn voorzover ik weet nergens te vinden. Alleen dat de financiële afdeling heeft aangegeven dat deze termijnen worden gehanteerd.

Echter in mijn geval zijn deze termijnen niet gehanteerd en daarvoor zal ik contact met de klantenservice moeten opnemen (zal ik ook doen en het antwoord zal ik in dit topic ook vermelden).
Update: Ik heb een reactie ontvangen over wat wij hanteren als vervaldatum. Bij onze consumenten abonnementen staat deze vervaldatum standaard op 0 dagen, oftewel de factuur vervalt direct op het moment dat de afschrijving plaatsvindt. Dit heeft er voornamelijk mee te maken dat de betaalmethode bij consumentenabonnementen standaard een automatische incasso is en niet een werkelijke factuur die handmatig betaalt moet worden. Zodra de incasso niet lukt wordt daardoor het aanmaningstraject gestart.

In het geval dat de factuur succesvol wordt betaald en er later een storno plaatsvind, dan zal het aanmaningsproces worden gestart vanaf het moment van de storno.

Voor de volledigheid ook nog even een herhaling van het bericht van Danny over de termijnen.
Ik heb na aanleiding van het bericht van Thom nog navraag gedaan bij de financiële afdeling. Zij geven ook aan dat je het door mij eerder genoemde data kan aanhouden.

Dus voor zowel reguliere als NS Flex contracten:

  • 14 Dagen na de vervaldatum van de incasso/factuur ontvang je een acceptmail.
  • 28 dagen na de vervaldatum van de incasso/factuur ontvang je een aanmaning en tevens laatste reminder.
  • 33 dagen na de vervaldatum van de incasso/factuur zal het abonnement worden stopgezet en zal de zaak worden overgedragen aan ons incassobureau.


Badge +3
In een ander topic gaf een moderator vandaag (6 juli 2019) aan dat je die acceptmail al (binnen) een week na een misluke incasso krijgt. 🤔

Je hebt dan wel 7 dagen om die te voldoen (via iDeal), daarna is hij niet meer geldig.
In een ander topic gaf een moderator vandaag (6 juli 2019) aan dat je die acceptmail al 7 dagen na een misluke incasso krijgt. 🤔


Je hebt dan wel 7 dagen om die te voldoen (via iDeal), daarna is hij niet meer geldig.


In welk topic staat dit? Heb je een link voor mij? Ik ben vandaag als enige moderator aanwezig maar niks gezegd over incassodata.
In een ander topic gaf een moderator vandaag (6 juli 2019) aan dat je die acceptmail al (binnen) een week na een misluke incasso krijgt. 🤔


Bij NS Flex zit er inderdaad minder dan een week tussen mislukte incasso en acceptmail. Heb even teruggekeken, is mij een keer gebeurd en toen had ik na twee dagen na de mislukte incasso een acceptmail.
In een ander topic gaf een moderator vandaag (6 juli 2019) aan dat je die acceptmail al (binnen) een week na een misluke incasso krijgt. 🤔




Je hebt dan wel 7 dagen om die te voldoen (via iDeal), daarna is hij niet meer geldig.

In mijn geval 6 dagen na de standaard incassodatum, met een betaaltermijn van 7 dagen. NS had door haar eigen gepruts geen incassopoging gedaan die maand, dus die termijn heb ik met een korrel zout genomen.

Wanneer je geen iDEAL gebruikt blijft die balk bovenaan rood overigens, die is bij mij nog steeds rood en staat op "vervallen" namelijk.

Ik krijg nu opeens 7 maanden later een AcceptMail over facturen die zouden zijn kwijtgescholden wegens overstappen naar duurder abonnement. Zie mijn topic aub.

Reageer