beantwoord

incassobureau

  • 11 March 2024
  • 10 reacties
  • 217 Bekeken

Hallo. Omdat ik niet op tijd betaalde, werd mijn rekening schulden overgedragen aan het incassobureau. Niemand heeft mij hierover echter bereikt. Wat moet ik doen. Bedankt. Met vriendelijke groeten

icon

Beste antwoord door Thom 11 March 2024, 14:16

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Z.s.m. het incassobureau betalen, anders wordt het bedrag alleen maar hoger.

Reputatie 7
Badge +4

Als u de email leest van het adres dat u heeft opgegeven en uw post leest, heeft u drie maal een waarschuwing gehad. Er zit. nu niet anders meer op dan betalen en niet meer te wachten, zoals @rvdborgt ook al aangaf. U komt er niet onderuit en uw abonnement werkt nu niet meer. U kunt pas weer een nieuw abonnement aanvragen als u heeft betaald.

Bedankt voor je antwoord. Maar ik weet niet waar ik moet betalen. In de e-mail staat dat het incassobureau contact met mij opneemt, maar niemand heeft contact met mij opgenomen. Waar moet ik betalen? Ik ben een newbie in dit land. Dank je voor je hulp

Reputatie 7
Badge +4

Ik denk dat u even moet wachten tot u een brief van het incassobureau krijgt, die komt echt wel.

Bedankt voor je antwoord. Maar ik weet niet waar ik moet betalen. In de e-mail staat dat het incassobureau contact met mij opneemt, maar niemand heeft contact met mij opgenomen. Waar moet ik betalen? Ik ben een newbie in dit land. Dank je voor je hulp

Dat hoort u vanzelf van het incassobureau tenzij u niet uw juiste adres hebt opgegeven.

Er is 1 maand verstreken sinds de overdracht naar het incassobureau. Ik zal blijven wachten. Bedankt

Reputatie 7
Badge +4

In dat geval klopt uw opgegeven adres niet. Dat behoedt u overigens niet voor het moeten betalen. Als ik u was zou ik contact opnemen met het incassobureau en het juiste adres opgeven.

U moet dan net zo goed als nu betalen maar de incassobureaus brengen forse bedragen in rekening als u te laat betaalt, en men kan ook op zoek gaan naar uw adres, wat in de praktijk ook gebeurt.

Verder bent u verplicht eventuele wijzigingen in uw vaste woon- of verblijfplaats bij de gemeente door te geven.

Voorkom ellende en nog hogere vorderingen door zelf contact op te nemen met het incassobureau en u moet mijn eerdere advies om even te wachten niet meer opvolgen. Dat bericht  is er normaal binnen enkele dagen een zeker niet na een maand. Als u een onjuist adres heeft opgegeven, is dat zelfs strafbaar.

Reputatie 7
Badge

Met een onjuist adres zal er dus nooit post komen van het incassobureau.

Reputatie 3

Controleer uw adres in NS account (pas aan indien nodig)

Neem contact op met klantenservice om te vragen bij welke incassobureau uw rekening ligt

Neem daarna contact op met de incassobureau om de rekening te ontvangen en te betalen.

 

Misschien dat uw schuld op https://schuldenwijzer.nl/ staat.

Badge +3

Misschien dat uw schuld op https://schuldenwijzer.nl/ staat.

Voorlopig hoef je daar niet te kijken, want een incassobureau is geen gerechtsdeurwaarder die beslag kan leggen op je inkomen of bezittingen.

Reageer