beantwoord

Incheck ruimte om trein van 18.33 te nemen vanwege daluren.

  • 21 October 2022
  • 7 reacties
  • 365 Bekeken

  • Sprinter
  • 3 reacties

Ik heb een daluren vrij maandkaart.

Ik wil in Utrecht de trein nemen van 18.33 om in de daluren te reizen.

Vanwege de afstand naar het perron moet ik wel voor 18.25 inchecken bij de toegangspoorten van het station, dus in de spits. Reis ik nu tegen spits tarief? Zo ja kan ik op het perron uitchecken en opnieuw om 18.25 inchecken?

icon

Beste antwoord door Robert B 21 October 2022, 21:12

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Voor de meesten is het toch echt wel mogelijk om in Utrecht binnen 5 minuten op een perron te staan. Er zijn aan beide kanten (Jaarbeurs en Hoog Catharijne) poortjes dus ik neem aan dat u slecht ter been bent.

 

Als u voor 18.25 uur incheckt reist u tegen spitstarief. U kunt niet op het perron inchecken.

Badge +3

Dat ligt eraan op welk station/perron je die trein van 18.33 wilt nemen.

Op stations waar ook internationale treinen stoppen of waar meerdere vervoerders zijn kan je ook:

  • Inchecken vóór 18.25 (door poortjes naar binnen)
  • Uitchecken aan de binnenkant van het poortje (incheck annuleren)
  • Inchecken op het perron (vanaf 18.25)

Op Utrecht Centraal kan dat in ieder geval op het perron bij spoor 5/7 en 18/19 en ik meen ook spoor 14/15. De paal op het perron heeft een (verlichte) witte kubus met de tekst Overstappen (en het symbool van een ov-chipkaart).

Ik vertrek vanaf het perron van spoor 18. Dan check ik daar weer in na 18.25 uur 

Hartelijk bedankt voor de info 

Badge +3

Ik vertrek vanaf het perron van spoor 18. Dan check ik daar weer in na 18.25 uur 

Hartelijk bedankt voor de info 

Ergens tussen de roltrappen en de gewone trappen, soms even zoeken maar op Utrecht spoor 18/19 gewoon wat verder het perron op lopen.

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je op perron 18 moet zijn dan heb je voldoende tijd om aan de kant van Jaarbeursplein in te checken om 18.25 uur. Er zijn daar voldoende poortjes. Aan die kant heb je eerst 20/21 en daarna 18/19. Dus als je daar voor 18.25 uur bij de poortjes staat red je het zeker en reis je vrij. Kom je vanaf centrum kant dan kun je buitenom langs stadskantoor naar ingang Jaarbeursplein lopen.

Voor mensen die niet zo bekend zijn op Utrecht centraal: Er zijn 3 ingangen met poortjes: Jaarbeursplein (20/21), in het midden nabij stadskantoor en bij Hoog Catharijne nabij bollendak (1)

Badge +3

Voor wie slecht ter been is en dat niet haalt zoals @tsi aangeeft.

Gewoon uitchecken (incheck annuleren) aan de ‘binnenkant’ van een poortje.

En vervolgens weer inchecken bij het paaltje op perron 18/19 😅

Reputatie 7
Badge +1

Voor wie slecht ter been is en dat niet haalt zoals @tsi aangeeft.

Gewoon uitchecken (incheck annuleren) aan de ‘binnenkant’ van een poortje.

En vervolgens weer inchecken bij het paaltje op perron 18/19 😅

tsi heeft niet aangegeven dat hij slecht ter been is, ik heb dat slechts verondersteld. En zoals ik het nu lees is het dus vanaf de jaarbeurszijde gemakkelijk haalbaar om om 18.25 uur in te checken en dan alsnog de trein te halen. 

Reageer