beantwoord

Inchecken met Dal Vrij

  • 1 December 2021
  • 3 reacties
  • 506 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Ik heb gisteren een Dal Vrij abonnement besteld. Die zou ook meteen gisteren ingaan. Ik stap ook meteen over van reizen op saldo naar NS Flex. Dat moest met het abonnement. Nu heb ik net op het station de bestelling opgehaald, maar bij het inchecken stond op het schermpje: Reizen op rekening.

Klopt het dat dat er staat in plaats van Dal Vrij? Of gaat er iets mis?

icon

Beste antwoord door Tochjo 1 December 2021, 12:38

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Het klopt dat er Reizen op Rekening Trein staat. Bij NS Flex staan de abonnementen niet op de kaart zelf, dus de paaltjes en poortjes kunnen de naam van het abonnement niet tonen. Op de kaart staat alleen het product Reizen op Rekening Trein.

Dat maakt het bijvoorbeeld mogelijk het abonnement te wijzigen zonder dit bij een kaartautomaat te moeten bevestigen, en na het inchecken uw reisklasse nog te wijzigen. In Mijn NS kunt u zien wat uw abonnement is en worden ook de juiste ritprijzen getoond. Die zijn immers ook niet te zien op paaltjes en poortjes. Voor reizen in de daluren zal in Mijn NS en op uw factuur een ritprijs van 0,00 euro vermeld worden.

Super bedankt voor je reactie! Het is helemaal duidelijk en ik kan met een gerust hart verder reizen!

Flex = reizen op rekening

Reageer