Inchecken met NS Flex Weekend Voordeel lukt niet | NS Community
beantwoord

Inchecken met NS Flex Weekend Voordeel lukt niet


Reputatie 1

Inchecken met mijn NS Flex Weekend Voordeel lukt niet

Betreffend probleem is gistermiddag via een medewerkster van de OV Servicewinkel NS te Enschede bij de NS Klantenservice telefonisch aangekaart. Echter het probleem is nog steeds actueel. Ik verwacht thans een oplossing voor dit probleem.

icon

Beste antwoord door mrfreeze 27 June 2022, 14:28

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Ik neem aan dat uw kaart dan defect is. Scheurtje misschien. Oplossing is een nieuwe kaart aanvragen.

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Albert Formulier,

Wat lukt er precies niet? Verschijnt er een foutmelding?

Bij Flex-abonnementen krijg je niet de naam van het abonnement te zien. Er zal altijd ‘Reizen op rekening’ worden weergegeven bij het inchecken. Misschien dat dat voor verwarring zorgt?

Deze community is overigens geen communicatiekanaal van de klanteNService. Als je daar contact mee wil, zul je dat telefonisch moeten doen of per chat, Twitter of Facebook.

Ik weet inderdaad ook zo niet wat er aan de hand is. Lukt inchecken wel, maar werkt Weekend Voordeel dan simpelweg niet? Krijg je geen korting? Of reageert een incheckpaaltje of -poortje helemaal niet? In het laatste geval ligt het inderdaad aan de kaart zelf.

Reputatie 1

Goedemorgen Henk peetersen en mrfreeze,

Betreffende kaart is bij brief van 28 april 2022 door de NS toegezonden. Zoal gemeld is gisteren e.e.a. bij betreffende OV Servicewinkel gecontroleerd en volgens de computer moet de kaart goed werken. Als bij de NS de computer aangeeft dat betreffende kaart goed werkt dan is de conclusie van de NS dat de kaart goed werkt. Een medewerker van de NS klantenservice heeft betreffende gaart “gereset” met de opmerking dat het systeem even tijd nodig heeft betreffende reset te verwerken.
Ruim 4 uur na de reset lukt inchecken nog steeds niet   

Bij het inchecken verschijnt de melding “Onvoldoende saldo”

 

Ik verwacht dat een medewerk(st)er van de NS het in dit topic genoemde probleem oppakt.

Reputatie 1

Mogelijk dat ik met Laura NS in een afgeschermde omgeving nader overleg kan voeren..

Reputatie 7
Badge +4

In dat geval moet u de uitnodiging van de moderator afwachten en ze zijn hier niet altijd. Doorgaans kijken ze om de paar uur. In principe kunt u het veel sneller via Klantenservice afhandelen. U kunt via deze site geen moderator oproepen. 

Reputatie 1

Vanochtend om 9:15 uur een chat hieromtrent met de NS gestart. Tot heden geen reactie. Ik krijg de indruk dat klantvriendelijkheid bij de NS op het laagst mogelijk niveau heeft bereikt…..

Momenteel staan er in onze chat 358 wachtenden. Mijn collega geeft me aan net iemand van starttijd 8:30 uur te hebben geholpen. Het kan dus eventjes duren, maar we komen in de buurt.

PS Als er een reset heeft plaatsgevonden wordt het abonnement weer klaargezet bij een automaat om opgehaald te worden. Heb je dat ook gedaan?

Reputatie 7
Badge +3

Bij het inchecken verschijnt de melding “Onvoldoende saldo”

Als bij inchecken de melding “Onvoldoende saldo” verschijnt is er waarschijnlijk op één of andere wijze op saldo gereisd. Is misschien het BTM gedeelte van Flex uitgeschakeld waardoor er in de tram niet op rekening maar op saldo is gereisd en daardoor het saldo negatief is geworden? 

Heeft u een account bij OV-chipkaart? Dan kunt u daar kijken welke producten er op de kaart staan. Daar zouden moeten staan Reizen op Rekening Trein, NS en Reizen op Rekening Bus Tram Metro, NS. Dit zou meen ik te ook zien moeten zijn u bij een kaartautomaat. Staat daar geen Reizen op Rekening Bus Tram Metro, NS bij dan is reist u in bus, tram of metro op saldo en is bij de vorige reis het saldo negatief geworden. De NS klantenservice kan het BTM gedeelte dan weer inschakelen, tenzij u een kortingsabonnement voor bus of tram heeft, dan is het correct dat het BTM gedeelte uit staan omdat dat niet werkt icm NS Flex.

Er zijn in het verleden ook meldingen geweest dat in sommige bussen toch op saldo werd gereisd ondanks dat iemand op rekening reisde. Geen idee of dat nog steeds speelt.

In uw reishistorie op OV-chipkaart.nl kunt u zien of, wanneer en waar u een keer op saldo heeft gereisd. Deze info kan goed zijn om te weten wanneer u contact heeft met de klantenservice.

 

Reputatie 1

Beste Laura NS,

Dank voor je reactie. Zojuist opnieuw ingecheckt. Melding luidt: “Reizen op saldo”. Vervolgens uitgecheckt. Mijn voorlopige conclusie luidt dat het resetten heeft gewerkt en onderhavig abonnement niet geactiveerd c.q. middels automaat opgehaald te worden.

 

Beste Momo,

Bedankt voor je inbreng. Echter volgens mij niet van toepassing op onderliggend probleem.

 

Reputatie 7
Badge +3

Als er “Reizen op saldo” staat, is het abonnement niet geactiveerd. Bij Flex-abonnementen hoort er “Reizen op rekening” te staan.

Reputatie 7
Badge +3

Dat er nu “Reizen op saldo” staat komt dan waarschijnlijk door de reset, het abonnement moet dan weer opgehaald worden bij een automaat. Daarna zou het dan goed moeten zijn. Keep us posted.

Wat mrfreeze zei.

Reputatie 1

Beste mrfreeze,

Je hebt gelijk.

De mededeling is “Reizen op Rekening Trein”. Betreffend abonnement kan niet en hoeft niet geactiveerd te worden.

Wellicht ga ik komend weekend gebruik maken van betreffend - vanaf vandaag - correct werkend NS Flex Weekend Voordeel abonnement…..

 

Reageer