beantwoord

Inchecken net voor Dal uren met dal vrij kaart.

  • 6 June 2022
  • 1 reactie
  • 3462 Bekeken

Beste community, 

Ik heb een vraag over de dal uren mbt het dal vrij abonnement. Als ik met mijn dal vrij abonnement incheck om 8:45 en ik kom aan om 9:30 moet ik dan voor de hele reis betalen of alleen tot het punt van 9:00? Ik reis met het ns flex dalvrij abonnement dus van ma tot vrij de daluren en het hele weekend reis op vrij. Alvast bedankt voor je reactie. 

icon

Beste antwoord door Thom 6 June 2022, 23:17

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

Nee, u moet dan de hele reis tegen vol tarief betalen. Als u incheckt in de spits betaalt u vol tarief tot u weer uitcheckt, dus ook in de daluren. 

Het werkt wel naar twee kanten. Als u voor vier uur ‘s middags incheckt, eigenlijk voor 16.05. reist u zonder verdere kosten tot u weer uitcheckt, ook al reist u dan in de spits.

Het moment van inchecken bepaalt uw prijs en die geldt tot het moment van uitchecken. 

Check na 08.55 in en geen seconde eerder, dan reist u wel gratis buiten de spits. Daar is Dalvrij ook voor bedoeld. U kunt eventueel een andere chipkaart gebruiken en daarmee inchecken in de spits, tot u na 0855 wel kunt uitchecken met deze kaart en inchecken met de Dalvrijkaart. Dit is vaak lastig, maar soms kan het. Het kan ook met een e-ticket maar dat is onhandig en het bestellen kost meer tijd.

Als Dalvrijreiziger probeer ik het zo uit te kienen dat ik nooit in de spits incheck, maar wel voor de spits incheck om de reis in de spits toch zonder verdere kosten af te maken. Treinreizen is rekenen en handig gebruik maken van de mogelijkheden.

 

In het weekend op zaterdag en zondag is er geen spits en zijn er alleen maar daluren.

Reageer